اجمالی/روحانی در کنگره یادواره هفده هزار شهید ترور: کشورهای مسلمان منطقه چرا  در دام افتاده و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند/تأسیس رژیم صهیونیستی بر اساس ترور بوده است

اجمالی/روحانی در کنگره یادواره هفده هزار شهید ترور: کشورهای مسلمان منطقه چرا در دام افتاده و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند/تأسیس رژیم صهیونیستی بر اساس ترور بوده است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس،‌ حسن روحانی صبح امروز در کنگره یادواره هفده هزار شهید ترور که در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنانی اظهار د
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس،‌ حسن روحانی صبح امروز در کنگره یادواره هفده هزار شهید ترور که در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: ترور یکی از چهره‌های زشتی است که متاسفانه شاهد آن از دیرباز و دوران کهن در زندگی انسان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه ترور و تروریسم در دنیا و سیاست مدرن شکل جدیدی به خود گرفته است، افزود: در تاریخ کهن ترور عمدتا بر مبنای انتقام شخصی و یا قبیله‌ای انجام می‌شد اما در دنیای امروز موضوع تروریسم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف و از مسئله فرعی به یک مسئله تشکیلاتی منتقل شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: گاهی سازمان ترور یک سازمان تشکیلاتی است که اهداف تروریستی را دنبال می‌کند.

روحانی افزود: یکی از نمونه‌های آشکار این گونه تروریسم سازمان منافقین که خود را به عنوان مجاهدین خلق نامگذاری کرده‌ بودند و ملت ما شاهد جنایات آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه گاهی موضوع تروریسم از یک سازمان و از تشکیلات پا را فراتر می‌گذارد گفت: برخی از حکومت‌ها بر مبنای ترور به وجود می‌آیند و ادامه حیات خود را در سایه ترور می‌بینند و نمونه بارز آن رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین است.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: این حکومت و رژیم از اساس بر مبنای ارعاب و ترور و اشغال کار خود را آغاز کرد و امروز هم همان مسیر ضد انسانی خود را ادامه می‌دهد.

روحانی افزود: نوع دیگری از ترور بر مبنای ترور اعتقادی و عقیدتی می‌توان نامگذاری کرد و لااقل شکل ظاهری آن بر این مبناست که گروهی جاهل گاهی تحت پوشش یک آیین و دین به خشونت و ترور می‌پردازند و هر آن کس که در مسیر راه آن‌ها نیست تکفیر و کافر می‌پندارند و بعد از تکفیر جواز ترور نسبت به او صادر می‌کنند این هم در عصر ما وجود دارد.

وی ادامه داد: ما شاهد وجود چنین گروهی در منطقه هستیم که نمونه‌هایی از قبیل آن‌را می‌توان به گروه‌های تروریستی همچون داعش، القاعده و طالبان اشاره کرد.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: در تمام این ترورها چه آن‌هایی که یک تشکیلات و سازمان دارند و چه آن‌هایی که رژیمی را در اختیار گرفته‌اند و چه آن‌هایی که با ماسک اعتقادی به کشتار دیگران می‌پردازند همه آن‌ها از استقبال و رای و خواست مردم محروم هستند.

روحانی خاطرنشان کرد: ما اساسا می‌بینیم آرای عمومی مردم و ملت‌ها با این گروه‌ها نیست حتی رژیم جعلی صهیونیستی نیز از آرای مردم می‌ترسد.

وی افزود: رژیم ترور هیچگاه در مسیر انتخاب نیست از طرفی دیگر همه آن‌هایی که مسیر ترور را انتخاب کرده‌اند صلح و مفاهمه و مذاکره را خیانت می‌دانند.

رئیس جمهور تاکید کرد: مسیر آن‌ها مسیر خشونت و افراط است و آن‌ها می گویند یا سفید ،سفید و یا سیاه، سیاه و چیزی در حد میانه در مذاکرات و تفاهمات ندارند.

وی با بیان اینکه کشورهای مسلمان منطقه چرا  در دام افتاده و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، گفت: تأسیس رژیم صهیونیستی بر اساس ترور بوده است.

ادامه دارد...