احصا زمان مسافرت خانواده ها برای برگزاری جشنواره ملی آش ضروری است

احصا زمان مسافرت خانواده ها برای برگزاری جشنواره ملی آش ضروری است

زنجان - ایرنا - معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: احصا زمان مسافرت خانواده ها در راستای برگزاری بهینه جشنواره ملی آش ضروری بوده و این امر استقبال خانود

به گزارش ایرنا جواد رحمتی روز پنجشنبه در کارگروه میراث فرهنگی و صنایع دستی با اشاره به اینکه زمان برگزاری جشنواره در چگونگی استقبال خانواده ها از آن مهم است افزود: در صورت اضافه شدن بخش غذا به این جشنواره، ماهیت جشنواره آش باید به قوت خود باقی بماند.
وی اظهار کرد: تا کنون 9 دوره جشنواره آش ایرانی در این استان برگزار شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از دوره های زمانی با کمترین میزان جذب گردشگر به عنوان بهترین فرصت برای برگزاری چنین رویدادهایی نام برد و گفت: شرایط آب و هوایی، توجه به تقویم شمسی و قمری، فصول رونق گردشگری، وضعیت مدارس و دانشگاه ها، زیبایی طبیعت برای تهیه تره های کوهی بهترین زمان برای برگزاری جشنواره فوق دراردیبهشت است.
یحیی رحمتی اضافه کرد: زمینه بین المللی شدن جشنواره آش از سه دوره اخیر و با حضور سفرای تعدادی از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی در اردیبهشت 93آغاز شده است.
وی ادامه داد: اجرای موسیقی محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه جاذبه های گردشگری و برپایی مسابقات مختلف اعم از پخت انواع آش و مسابقه نقاشی از برنامه های جنبی این جشنواره است.
به گزارش ایرنا در پایان این جلسه مقرر شد تا با انجام کار کارشناسی در مورد برگزاری جشنواره آش طی دهه آخر خرداد یا دهه اول شهریور برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
7318/6085