از 50 روز قبل تا به امروز سمات همچنان مدیر ندارد/حافظه بازار سرمایه به کی سپرده می‌شود

از 50 روز قبل تا به امروز سمات همچنان مدیر ندارد/حافظه بازار سرمایه به کی سپرده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، حدود ۵۰ روز قبل که حامد سلطانی نژاد مدیر عامل سابق شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات) به عنوان مدیر عامل شرکت بورس کال
به گزارش خبرگزاری فارس، حدود ۵۰ روز قبل که حامد سلطانی نژاد مدیر عامل سابق شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات) به عنوان مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران انتخاب و معرفی شد، با وجود تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم بورس کالا، اما در شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه یا به اصطلاح سمات به عنوان مرکز حافظه و انتقال وجوه بورس، هنوز هیچ گزینه‌ای برای این رکن حساس و با اهمیت سازمان بورس تعیین نشده است.

 بررسی خبرنگار فارس نشان می دهد، محمد رضا محسنی ازغندی به عنوان گزینه پیشنهادی سازمان بورس به هیات مدیره سمات معرفی شده است.

 وی دانش آموخته رشته معارف اسلامی و مدیریت صنعتی در سال 1368 از دانشگاه امام صادق (ع) است و مدیر عامل شرکت لوازم خانگی پارس از شرکت های تابعه شستا است.

محسنی ازغندی پایان نامه خود را با عنوان مطالعه سیستم های بهره وری در ایران خودرو و ارایه پیشنهاد هایی جهت بهبود آن با تاکید بر مسایل انسانی نوشته است.

گزارش های دریافتی نشان می دهد، عصر امروز دوشنبه مدیران شستا جلسه ای را با وی برگزار خواهند کرد که تکلیف مسئولیت جدید محسنی در بازار سرمایه را مشخص خواهد کرد.

جلسه‌ای که در صورت به نتیجه رسیدن می تواند از فردا صبح محل کار جدید محسنی ازغندی را به خیابان ایتالیا تغییر دهد.

به گزارش فارس، شرکت سپرده ‎گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی‎عام) یک شرکت تسویه وجوه به شمار می رود که به عنوان یکی از نهادهای اصلی بازار سرمایه ایران زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند.

سیستم سپرده‌ گذاری اوراق بهادار، یک سازوکار ثبت الکترونیک است که نگهداری اوراق بهادار و ثبت نقل و انتقال آن‌ها را برعهده دارد. در این سیستم مالکیت اوراق بهادار، بدون نیاز به مبادله فیزیکی گواهی سهام یا هر سند کاغذی دیگر، همزمان با انتقال اوراق از یک حساب به حساب دیگر، تغییر می‌کند و عملکردی مشابه عملکرد بانک را برجای می گذارد.

در عین حال به دلیل ثبت و نگهداری هویت سهامداران و دارایی های مالی در این شرکت و نیز عملیات پایاپای و تسویه وجوه از آن به عنوان حافظه بازار سرمایه یاد می شود.

انتهای پیام/ب