اظهارات دو کاندیدای ریاست شورای شهر تهران یک روز مانده به انتخابات چمران:فرقی نمی‌کند رئیس باشم یا نه/مسجدجامعی:برای ریاست شورا به هر دری نمی‌زنم

اظهارات دو کاندیدای ریاست شورای شهر تهران یک روز مانده به انتخابات چمران:فرقی نمی‌کند رئیس باشم یا نه/مسجدجامعی:برای ریاست شورا به هر دری نمی‌زنم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، فردا سه شنبه 10 شهریور باردیگر اعضاء شورای شهر تهران برای انتخاب رئیس سومین سال از شورای چهارم جلسه‌ای را برگز
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، فردا سه شنبه 10 شهریور باردیگر اعضاء شورای شهر تهران برای انتخاب رئیس سومین سال از شورای چهارم جلسه‌ای را برگزار خواهند کرد.

در این دوره نیز دو عضو از شورای شهر تهران(چمران و مسجد جامعی) کاندیدای ریاست شورا هستند و با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

در این بین اعضاء شورای شهر تهران از دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب تلاش می‌کنند که کاندیدای مورد نظر خود صندلی ریاست شورای شهر تهران را تصاحب کنند.

در همین زمینه مهدی چمران رئیس فعلی شورای شهر تهران و کاندیدای ریاست در سال سوم از شورای چهارم و مسجد جامعی دیگر کاندیدای این دوره نظرات خود را در خصوص انتخابات مطرح نمودند.

مهدی چمران در این باره اظهار داشت: انتخابات ریاست شورای شهر تهران در این دوره نیز به صورت علنی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعیین هیات رئیسه شورای شهر تهران سومین دستور جلسه فردا  خواهد بود و قبل از آن به دو موضوع  دیگر رسیدگی می‌شود.

چمران بیان داشت: در صورتی که هئیت رئیسه صلاح بدانند می‌توان، انتخاب هئیت رئیسه را در دستور اول قرار داد که البته این بستگی به شرایط جلسه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص کاندیداهای اصولگرایان برای هئیت رئیسه شورا خاطر نشان کرد: ما بنایی را نداریم این موضوع در فضای رسانه‌ای مطرح شود و فضای تندی انتخابات شورای شهر را در بر بگیرد. چرا که فضای شورا بایستی فضای آرامی باشد.

وی گفت: ما اصراری بر اینکه اسامی را اعلام بکنیم، نداریم و نمی خواهیم کارهای تبلیغاتی را در این زمینه انجام دهیم.

چمران درخصوص کاندیداهای ریاست شورای شهر تهران افزود: همانطور که مشخص است دو نفر از اعضای شورا یکی آقای مسجدجامعی و دیگری بنده در این دوره از انتخابات کاندیدای ریاست شورای شهر تهران هستیم.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: همه اعضای شورا در انتخاب رئیس شورای شهر تهران موثر هستند و اینکه گفته می‌شود تنها اعضای ورزشکار شورای شهر تهران در تعیین ریاست شورای شهر موثر است، صحیح نیست.

چمران گفت: افراد غریبه و غیر مسئول در صحن شورا حاضر نخواهند شد همانطور که در دوره گذشته و در زمان ریاست آقای مسجدجامعی از ورود این افراد جلوگیری شد در این دوره نیز این کار انجام خواهد گرفت.

وی بیان داشت: برای بنده فرقی نمی‌کند به عنوان رئیس انتخاب بشوم یا نشوم و هدفم خدمتگذاری به شهروندان است و رئیس باشم یا نباشم وظیفه خود را انجام خواهم داد.

احمد مسجد جامعی دیگر کاندیدای ریاست شورای شهر تهران را نیز در خصوص انتخابات هئیت رئیسه شورا  با بیان اینکه برای ایجاد فضای رقابتی و تعاملی در شورا در انتخابات شرکت می‌کنم، گفت: از تلاش برای ریاست شورا و تحقق نظر اعضایی که من را برای ریاست در شورا ترغیب کرده‌اند باز نمی‌ایستم اما برای ریاست شورا خودم را به هر دری نمی‌زنم و با هر قیمتی نیز رای جمع نمی‌کنم.

وی تصریح کرد: بنده در دوره‌ی سوم و چهارم شورای شهر در هر جایگاهی که بوده‌ام ، همواره برنامه‌های مدون و مشخصی را دنبال کرده‌ام و عملکردم در کل دوره‌های شورا چه به عنوان یک عضو و چه بعنوان ریاست کمیسیون فرهنگی، مسئول ستاد هماهنگی شورایاری ها و چه بعنوان رییس شورا به صورت مشخص و مدون و حتی چاپ شده وجود دارد. در این سالها بهبود کیفیت زندگی شهروندان را رویکرد اصلی خود قرار داده‌ام و این موضوع همواره در اولویت برنامه‌های کاری‌ام بوده است. در دوره چهارم نیز موضوع پاسداشت و احترام به کرامت انسانی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را پیگیری کرده ام و همه همکارانم در شورا می‌دانند که من چه رئیس شورا باشم و چه عضو آن این برنامه‌ها را درسطوح مختلف دنبال می‌کنم.

مسجد جامعی با بیان اینکه همواره برای شهر ‌تن و روح و جان را در نظر داشته‌ام، اظهار کرد: در فعالیت های شهری سال های اخیر، کالبد و جسم شهر اهمیت زیادی داشته، ولی دغدغه من معطوف به روح و جان شهر و بهبود شرایط زندگی در این کالبد بوده است و کوشیده‌ام که روح و جان و سلامت و مشارکت شهروندان در معرض آسیب قرار نگیرد.

به گفته وی، ارتقای جایگاه شورای شهر و شکل گیری پنج کمیسیون مشترک کاری بین شورا و استانداری و مجلس شورای اسلامی، باز شدن پای اعضای دولت به شورای پایتخت و نیز حضور شهردار تهران برای اولین بار در هیئت دولت و ایجاد رابطه ی تعاملی با دولت یازدهم و تدوین برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران از جمله برنامه‌هایی بود که در سال اول شورای چهارم پیگیری کردیم و محقق شد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: برگزاری جلسات مشترک با دولتمردان در شورا و پیگیری گزارش شهر تهران با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در دولت منجر به تشکیل کمیسیون هشتم در دولت شد. علاوه بر این، در همان سال اول شورای چهارم نیز سه کمیسیون جدید "سلامت و محیط زیست و خدمات شهری"، "شهرسازی و معماری" و "نظارت و حقوقی" متناسب با همین رویکرد شکل گرفت.

وی درباره نحوه برگزاری جلسه انتخابات به صورت علنی یا غیرعلنی گفت: برگزاری علنی انتخابات هیئت رئیسه در سال اول شورای چهارم که امری بی سابقه بود و برای نخستین بار اتفاق می افتاد، بیانگر گرایش شورا به شفاف شدن امور بود. خوشبختانه این امر به خواسته مشترک اعضای شورا بدل شده و در انتخابات سال جاری هم بالاخره به همین شیوه عمل خواهد شد.

وی درباره رایزنی‌ها و لابی برخی اعضا برای انتخاب ریاست شورا اظهار کرد: ‌نوع رای گیری هیات رییسه، همواره همراه با گرایش های جناحی بوده و این مسئله اتفاق جدیدی نیست. البته در جریان انتخابات شورا همواره شاهد برخی رفتارها و حواشی هستیم که می‌توان آنها را جزو آسیب‌های داخلی شورا برشمرد و من فکر می کنم اگر اعضا به شکل داخلی در این موارد ارزیابی و آسیب شناسی داشته باشند ، بهتر خواهد بود. عملکرد من به عنوان یک عضو و نیز در یک سال ریاست شورا مشخص است و در عین حال من نگرش خود از شهر و مشکلات آن را به صورت عملی و در قالب نطق ها و تذکرها و صحبتهای درون شورا و نیز مقاله‌ها و مصاحبه ها و مطالب مختلف بارها اعلام کرده‌ام.

مسجد جامعی با اشاره به اعتماد تعدادی از اعضا به او برای ریاست شورا، گفت: از تلاش و تحقق نظر اعضایی که من را ترغیب کرده‌اند، باز نمی‌ایستم اما برای این جایگاه به هر دری نمی‌زنم.

انتهای پیام/