اعدام قاتلان دختر ١٢ ساله بنابي در ملأ عام

اعدام قاتلان دختر ١٢ ساله بنابي در ملأ عام

سلامت نیوز:سه شرور كه مهرماه امسال دختر ١٢ ساله‌اي را در مسير مدرسه در بناب ربوده و به قتل رسانده بودند صبح ديروز در ملأعام به‌دار مجازات آو
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ - ۰۹:۴۷ - کد خبر: 136031

سلامت نیوز:سه شرور كه مهرماه امسال دختر ١٢ ساله‌اي را در مسير مدرسه در بناب ربوده و به قتل رسانده بودند صبح ديروز در ملأعام به‌دار مجازات آويخته شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،سعيد قاسمي‌وند، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان بناب با اعلام اين خبر گفت: اين افراد ششم مهرماه امسال دختربچه ۱۲ ساله‌اي به‌ نام سيده زهرا بديهي را زمان بازگشت از مدرسه، پس از پياده شدن ازسرويس ربوده و سپس در تماس با خانواده گروگان، براي آزادي او درخواست شش ميليارد تومان كرده بودند اما دو روز بعد از گروگانگيري از ترس دستگيري كودك را به قتل رسانده و جسدش را در حياط خانه يكي از متهمان دفن كرده بودند.

پس از پنج روز از وقوع اين حادثه هولناك، ماموران با شناسايي مخفيگاه متهمان در عملياتي ضربتي هر سه نفر آنها را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كردند. متهمان كه چاره‌يي جز اعتراف نداشتند در جريان بازجويي‌ها به ربودن دختر ١٢ ساله اقرار كردند. در ادامه تحقيقات محل دفن جسد كودك كه در منزل متهم رديف اول بود، شناسايي و جسد وي از اعماق زمين بيرون كشيده شد. به گفته قاسمي‌وند، پس از انجام تحقيقات تكميلي و بازجويي‌هاي به‌عمل آمده توسط بازپرس مربوطه، پرونده هر سه متهم به اتهام مشاركت در قتل به دادگاه كيفري استان آذربايجان شرقي فرستاده شد كه اين دادگاه هر سه متهم را به قصاص نفس محكوم كرد.

متهمان ۱۵ آبان امسال پاي ميز محاكمه نشستند و هرچند قصد داشتند جنايت را انكار كنند و هريك ديگري را مقصر جلوه دهند، اما در نهايت قضات دادگاه راي به قصاص هر سه نفر آنها دادند. سپس حكم صادره در اختيار ديوان عالي كشور قرار گرفت و قضات شعبه ۴۱ ديوان پس از بررسي‌هاي نهايي اين حكم را تاييد كردند. سرانجام صبح چهارشنبه، حكم متهمان در حضور اولياي دم و هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم بناب قرائت و اجرا شد.