انتقال آب سد چمشیر به استان بوشهر در دست پیگیری است

انتقال آب سد چمشیر به استان بوشهر در دست پیگیری است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری صبح سه‌شنبه در هفتمین جلسه شورای اداری دیلم اظهار داشت: با وجود نگاه دولت برای انتقال ندادن آب سد چمشیر به استان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری صبح سه‌شنبه در هفتمین جلسه شورای اداری دیلم اظهار داشت: با وجود نگاه دولت برای انتقال ندادن آب سد چمشیر به استان بوشهر به‌دلایل اعلام شده، ایجاد حق‌آبه از این سد برای استان بوشهر را حق مسلم خود می‌دانیم و با پیگیری‌های فراوان به‌دنبال اخد این حقوق برای استان بوشهر هستیم.

وی با رد شایعاتی پیرامون فشار نمایندگان استان های همجوار برای انتقال ندادن آب این سد به استان بوشهر افزود: هر چند نگاه نمایندگان هر استان برای تامین منافع آن استان است که در پاره ای از موارد طبیعی است اما دولت نشان داده است که چندان تابع محض نگاه نمایندگان نیست.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دولت و وزارت نیرو این نوع نگاه شکل گرفته است که میزان آب برای انتقال به استان بوشهر در این سد وجود ندارد و اگر آبی نیز اختصاص داده شود به دلیل پایین بودن سطح آب و مسیری که تا اراضی شمال استان بوشهر طی می کند قابلیت کشاورزی ندارد.

وی با اشاره به نشست با مدیران ارشد وزارت نیرو، استاندار و مدیران آب استان بوشهر در اواسط شهریورماه عنوان کرد: در آن نشست نیز خواستار رفع موانع موجود برای ایجاد حق آبه از سد چمشیر به استان بوشهر با دلایل کارشناسی شدیم و از این حق خود که می تواند سبب توسعه کشاورزی اراضی شمال استان است دست بر نمی داریم.

جمیری یادآور شد: از وزارت نیرو خواستار تنظیم حق‌آبه سد چمشیر به گونه‌ای هستیم که منافع استان بوشهر در آن به خوبی دیده شود.

توسعه زیرساخت‌های شهرستان دیلم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته از محل ماده ۱۸۰ برنامه توسعه کشور و ماده ۲۳ قانون بودجه سال ۹۳ بودجه ای با نظارت نمایندگان مجلس در اختیار داشتیم که مبلغ ۶۰ میلیارد ریال از ۱۸۰ میلیارد ریال موجود به شهرستان دیلم اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از این میزان ۲۰ میلیارد ریال به توسعه ورزش و اماکن ورزشی شهرستان، ۱۲ میلیارد ریال به توسعه عمران شهری، ۱۰ میلیارد ریال به توسعه و تجهیز بیمارستان این شهر و مابقی نیز برای سایر پروژه‌های موجود هزینه شده است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امسال این نوع اعتبارات در اختصاص نمایندگان مجلس قرار ندارد.

وی با بیان این که کار نمایندگان اجرایی و دخالت در فعالیت‌های عمرانی دولت در استان‌ها نیست گفت: ابزارهای اجرایی از جمله تولید، ایجاد و تثبت شغل در دست دولت است اما به دلیل این که خود را وکیل مردم می‌دانیم از هر گونه تلاش برای پیگیری مطالبات مردم علی الخصوص در حوزه اشتغال کوتاهی نمی کنیم.

ارتقای وضعیت گمرک دیلم

جمیری ارتقای وضعیت گمرک دیلم از ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری را ضروری دانست و افزود: تلاش ها و رایزنی های با گمرک ایران انجام شده تا زمینه ارتقای آن فراهم شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته مقدس گفت: نقطه عطف سرافرازی و عظمت نظام به حضور نیروهای منعهد، متخصص و متدینی بر می‌گردد که در عرصه های مختلف دفاع مقدس با روحیه بسیجی و جهادی تکلیف به ایمان خود کردند.

وی افزود: مدیران در عرصه خدمت به مردم و نظام موفق هستند که سرلوحه کار خود را بر مبنای رضایت خداوند و مدیریت جهادی تنظیم کرده اند.

جمیری با اشاره به بازگشایی مدارس در چند روز آینده اظهار کرد: شان و کرامت معلمین باید به شکل خاص در وزارت آموزش و پرورش و به شکل عام در محیط های اداری دستگاه های اجرایی و جامعه حفظ شود.

وی بیان کرد: ارتقا و اعتلای آموزش و پرورش نیازمند نگاه فرابخشی به این مجموعه بزرگ است.