برخی شرکت ها به نام طرح جنگل کاری، باعث تخریب جنگل ها شدند

برخی شرکت ها به نام طرح جنگل کاری، باعث تخریب جنگل ها شدند

ساری- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان آمل گفت: در سال های گذشته اقدام برخی شرکت هایی که به نام طرح های جنگل کاری وجنگل داری بخشی از عرصه های جنگلی شهرستا

به گزارش خبرنگار ایرنا، " غلامحسین شفیع زاده" عصرشنبه ، در جلسه بررسی وضعیت اجرای پروژه جنگل های هیرکانی در جنگل " بلیران" آمل افزود: درگذشته شرکت هایی باعناوین مختلف از جمله به اسم طرح جنگل کاری از دستگاه های ذیربط در جنگل های شهرستان آمدند، اما اکنون شاهد خالی شدن جنگلهای شهرستان و تخریب آن هستیم.
وی اضافه کرد: برای اجرای طرح جنگل کاری باید اعتماد سازی صورت گیرد که به جنگل ها آسیبی نرسد.
فرماندار ویژه شهرستان آمل ادامه داد: ما باید همت و تلاش کنیم تا جنگلها حفظ شود وهمزمان حیات وحش هم بتوانند به زندگی شان درجنگل ادامه دهند.
شفیع زاده اضافه کرد: در سال های گذشته نیز منابع طبیعی به نام طرح خروج دام از جنگل اقدام به خروج دامداران از جنگل را اجرایی کردند، اما تاکنون نتوانسته اند به تعهدات خود درقبال دامداران عمل کنند که باعث گله مندی شدند.
وی تصریح کرد: این درحال بود که دامداران خود از حامیان وحافظان واقعی جنگل ومرتع بودند و خود آنها نیز جلوی هر نوع تعرضی به جنگل ایستادگی می کردند.
شفیع زاده اضافه کرد: متاسفانه از زمانی که دامداران را از جنگل های خارج کردیم ، زمینه را برای ورود قاچاق چوب وسوء استفاده برخی افراد وشرکت ها با عناوین مختلف فراهم کردیم.
وی ابراز امیداوری کرد: باید زیرساختار طرح در منطقه جنگلی بلیران آماده شود تا بتوانیم با برنامه ریزی و با کمک سازمان های مردم نهاد غیردولتی کارها را پیش ببریم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بخشدار دشت سر آمل هم در این نشست با انتقاد از مجریان طرح که بدون هماهنگی نسبت به انجام کارها اقدام می کنند، گفت: این یک طرح ملی است و منطقه نمونه گردشگری بلیران که به عنوان پایلوت قرارگرفته برای ورود و اجرایی کردن طرح نیازمند هماهنگی های لازم می باشد
" سید محمد حسنی" ادامه داد: شرکت هایی درسالهای گذشته به بهانه حفظ جنگل آمدند وجنگل را نابود کردند و برای اجرای موفق طرح اعتماد سازی در میان مردم صورت گرفته و بعد اقدام شود.
وی اضافه کرد: حضور سازمان های مردم نهاد غیردولتی و مردم محلی یک ضرورت است که این تشکل های مردمی در کشور حرفی برای گفتن دارند.ک/3
7327/6097