برچسب خودروهای دارای سرنشین اوتیسم تولید شد

برچسب خودروهای دارای سرنشین اوتیسم تولید شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، افراد مبتلا به این اختلال ممکن است با شنیدن صدای بوق خودرو، دیدن حرکات سریع و مواردی از این دست دچار بی‌قراری شو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، افراد مبتلا به این اختلال ممکن است با شنیدن صدای بوق خودرو، دیدن حرکات سریع و مواردی از این دست دچار بی‌قراری شوند. در چنین مواردی این بی‌قراری با نگاه خیره دیگران تشدید شده و از طرفی باعث استرس خانواده و همراه شخص می‌شود.

همچنین ممکن است در هنگام بروز حادثه، فرد دارای اختلال با دیگران ارتباط کلامی برقرار نکند یا تمایلی به دریافت کمک نداشته باشد، در این شرایط ضروری است با صبوری و استفاده از زبان اشاره نسبت به برقراری ارتباط اقدام شود.

وجود برچسب اطلاع‌رسانی بر روی شیشه خودرو، می‌تواند سایر افراد را از این موضوع مطلع سازد تا با لحاظ کردن این موارد با سرنشینان خودرو رفتار کنند. با مشاهده برچسب مربوط به اوتیسم، بوق نزنیم و با احتیاط بیشتری رانندگی کنیم.

در زمان حادثه آگاه باشیم که ممکن است فرد اجاره کمک و همراهی ندهد، ممکن است ارتباط کلامی برقرار نکرده و نسبت به حادثه بی‌تفاوت باشد. لازم است در جریان باشیم و با صبوری همراهی کنیم. خانواده افراد مبتلا به اوتیسم می‌توانند با تماس با انجمن اوتیسم ایران این برچسب را در اختیار داشته باشند.