تجربه‌های زندگی یک نویسنده برنده بوکر

تجربه‌های زندگی یک نویسنده برنده بوکر

فرهنگ > ادبیات - همشهری آنلاین:آنا برنز زندگی کردن در یک محله پرخشونت را یکی از عوامل اصلی در نوشتن کتاب برنده بوکر «شیرفروش» می‌داند
فرهنگ > ادبیات - همشهری آنلاین:
آنا برنز زندگی کردن در یک محله پرخشونت را یکی از عوامل اصلی در نوشتن کتاب برنده بوکر «شیرفروش» می‌داند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سايت من بوكر، برنز 56 ساله كه نخستين نويسنده اهل ايرلند شمالي در تاريخ 50 ساله برندگان جايزه من بوكر است، حدود دو ماه پيش گفتگويي كوتاه درباره ويژگي هاي كتاب تحسين شده «شيرفروش» و كتاب محبوب خود در فهرست برندگان بوكر داشت.

معرفی برنده بوکر ۲۰۱۸ | تاریخ سازی نویسنده اهل ایرلند شمالی

  • بودن در فهرست نامزدهاي بوكر چه حسي دارد؟

ابتدا باور نمي كردم تا اينكه به خودم يادآوري كردم ماجرا واقعي است. بعد دوستش داشتم.

  • آيا از تجربه هاي پيشين زندگي در نوشتن كتاب بهره برديد؟

بله. من جايي بزرگ شدم كه سرشار از خشونت بود و بي اعتمادي و پارانويا. تك تك مردم آنجا تلاش مي كردند به بهترين شكلي كه مي توانند دوام بياورند و زندگي را ادامه دهند.

  • چه شد كه تصميم گرفتيد شهر و قهرمان داستان تان نام نداشته باشند؟

كتاب من با اسم جور درنمي آمد. قدرت و اتمسفر آن از دست مي رفت يا دست كم به كتابي كوچك تر و متفاوت تبديل مي شد. در روزهاي ابتدايي چند بار براي گذاشتن اسم روي شخصيت ها و مكان ها تلاش كردم اما كتاب طاقت آن را نداشت. روايت سنگين و بي روح مي شد و اصلا پيش نمي رفت تا اينكه اسم ها را از متن بيرون آوردم. گاهي هم خود كتاب اسم ها را پس زد.

  • محبوب ترين كتاب برنده جايزه من بوكر از نظر شما كدام است؟

كتابي كه جايزه من بوكر از قلم افتاده را برد: «مشكل ها» نوشته جيمز گوردن فارل.

  • كار بعدي تان چيست؟

دارم روي كتابي كار مي كنم كه بعد از كتاب دوم شروع كرده بودم. بخش زياد آن را بين سال هاي 2006 تا 2009 نوشتم و همان زمان احساس كردم ديگر بيشتر از آن نمي توانم ادامه بدهم. بعد هدايت شدم به نوشتن داستان هاي ديگر از جمله همين «شيرفروش». حالا هم دوست دارم وقتي بتوانم به همان داستان سوم برگردم و تمامش كنم.