تکمیل پروژه نمایشگاه بین المللی بیرجند 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

تکمیل پروژه نمایشگاه بین المللی بیرجند 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خراسان جنوبی گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه نمایشگاه بین المللی بیرجند نیاز به 100 میلیارد ر

ˈمحمد علی مردانیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تاکنون اعتبار خاص و قابل ذکری به این امر اختصاص نیافته و تنها برای تهیه مصالح مبلغ یک میلیارد ریال دریافت شده است.
وی با بیان اینکه نمایشگاه در زمینی به مساحت 20 هکتار در جنوب غربی شهر واقع شده، گفت: ساختمان اداری آن 870 متر زیربنا با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و سالن نمایشگاه نیز پنج هزار و 370 متر می باشد و از پیشرفت فیزیکی بین 10 تا 15 درصد برخوردار است.
مردانی اظهار داشت: فضاهای جانبی نمایشگاه نیز شامل سالن همایش، هتل، رستوران و شهربازی می باشد.
وی در خصوص علت تاخیر در تکمیل پروژه نیز گفت: فقدان پراخت تسهیلات مصوبه دولت، نبود سرمایه گذاری سهامداران و مردم و نیز فقدان آماده سازی زیرساختها توسط دستگاه های ذی ربط از جمله این عوامل است.
مردانی افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه ها مناسبترین ابزار توسعه صادرات هستند، در عین حال مکانی برای نمایش تفکرات دیگران، نمایش فن آوری های جدید، نمایش شیوه های جدید تولید، جلب و جذب گردشگر، کسب بازارهای جدید و نیز دسترسی آسان مردم به اجناس و تولیدات جدید می باشند.665/666