حماس: به دشمن باج نمی‌دهیم، اسرا در برابر اسرا آزاد می‌شوند

حماس: به دشمن باج نمی‌دهیم، اسرا در برابر اسرا آزاد می‌شوند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) روز سه شنبه به رژیم صهیونیستی و متحدانش درباره تعلل و تاخیر در شکستن حلقه محاصر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) روز سه شنبه به رژیم صهیونیستی و متحدانش درباره تعلل و تاخیر در شکستن حلقه محاصره غزه و پایبند نبودن آنها به اقدامات برای رفع محاصره و کارشکنکی ها در روند بازسازی غزه هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، حماس در بیانیه‌ای خبری پس از نشست گروه‌های فلسطینی در حضور «یحیی السنوار» رئیس این جنبش گفت: ما به هموطنان مقاوم خود در قدس اشغالی و در محله‌های آن به خصوص محله الشیخ جراح درود می‌فرستیم که روزانه برای دفاع از خاک خود با صهیونیست‌ها درگیر هستند و جانفشانی‌های زیادی نشان دادند و همچنین بر مدافعان مسجد الاقصی درود می‌فرستیم و تاکید می‌کنیم که ما به هر قیمتی مدافع قدس باقی خواهیم ماند.

در این بیانیه آمده است: ما به جوانان انقلابی در کرانه باختری اشغالی و به خصوص قهرمانان خشم شبانه درود می‌فرستیم که واقعیت جدیدی را علیه شهرک‌سازی و شهرک‌نشینان تحمیل کردند و از آنها می‌خواهیم نقاط درگیری با دشمن را بیشتر کنند تا شامل همه صهیونیست‌ها در کرانه باختری شود.

حماس تاکید کرد: ملت بزرگ ما و مقاومت قهرمان ما هرگز سکوت نخواهند کرد. ما برای همه گزینه‌ها آماده‌ایم و با هر وسیله‌ای مقاومت خواهیم کرد و دشمن در سیاست باج خواهی موفق نخواهد شد.

این جنبش در پایان گفت: ما فشار بر ملت خود را نمی‌پذیریم و نمی‌گذاریم پرونده‌ها با هم خلط شوند. اسرا در مقابل اسرا آزاد می‌شوند. ملت ما آماده به چالش کشیدن دشمن و تحمیل معادلات بیش‌تر است.

رژیم صهیونیستی اصرار دارد موضوع رفع محاصره غزه برای بازسازی این منطقه را که از جمله شروط آتش‌بس اخیر بوده است، با قضیه اسارت نظامیان صهیونیست در غزه مرتبط کرده و آنها را در قبال رفع محاصره آزاد کند.