خرافات درباره بیماری صرع در بین تحصیلکردگان هم مشاهده می شود

خرافات درباره بیماری صرع در بین تحصیلکردگان هم مشاهده می شود

تهران-ایرنا-مدیرعامل انجمن صرع ایران با اشاره به اینکه مشکلات فرهنگی برای بیماران صرع سنگین تر از بیماری آنان است، گفت: نداشتن آگاهی از بیماری و وجود

"حمیده مصطفایی" روز سه شنبه در نشست خبری یازدهمین کنگره بین المللی صرع ایران افزود:نداشتن آگاهی لازم ازاین بیماری و وجود بسیاری از خرافات موجب برروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی برای بیماران صرعی شده است.
وی، تشخیص و درمان درست بیماران را از وظایف پزشکان دانست که باید بدرستی انجام شود، گفت:مشکلات فرهنگی و اجتماعی آنان موضوع مهم دیگری است که رسانه ها نقش اساسی در رفع این معضل دارند و همه ما باید برای ارتقاء زندگی آنان تلاش کنیم.
مصطفایی با اشاره به اینکه این بیماری در تمامی گروه های سنی مشاهده می شود، اظهار کرد:کودکی بیشترین دوران شیوع این بیماری است.
مدیرعامل انجمن صرع بیان کرد:کودکان مبتلا به این بیماری به دلیل مشکلات فرهنگی و انزوای شدید از امکانات محروم می شوند که این موضوع مشکلاتی را برای آنان بوجود می آورد.
وی با اشاره به محدودیت بیماران صرع برای ورزش های شنا، غواصی و کوهنوردی، بیان کرد: بیماران صرع همانند سایر اعضای جامعه با رعایت اصول ایمنی و در فضاهای ورزشی مناسب می توانند ورزش کنند.
مصطفایی با اشاره به اینکه ژنتیک در ابتلا به این بیماری نقش داند، اظهار کرد:بیماری صرع بیماری چند فاکتوری است و یک بخش آن ژنتیک می باشد.
علمی(3) **1201**1440