داروي كلداكس نخوريد!!

داروي كلداكس نخوريد!!

اين دارو از تركيب استامينوفن، پسودوافدرين، ديفن هيدرامين، كلرفنيرامين، دكسترومتورفان و فنيل افرين تشكيل شده است كه به دليل نا معلومي در اين تركيبات دو
داروی کلداکس نخورید!!
این دارو از ترکیب استامینوفن، پسودوافدرین، دیفن هیدرامین، کلرفنیرامین، دکسترومتورفان و فنیل افرین تشکیل شده است که به دلیل نا معلومی در این ترکیبات دوز یکی از داروها بیشتر از اندازه ی مجاز است.

شنیده ها حاکی از آن است که در چند هفته ی اخیر کسانی که دارویی به نام "کلداکس" را استفاده کرده اند دچار عوارض متفاوت و بعضا خطرناکی شده اند. عوارضی از جمله کاهش هوشیاری، تهوع، دو بینی، توهم، تپش قلب و از دست دادن تعادل در بیماران مختلف مشاهده شده است.به نقل از پزشک اورژانس یکی از بیمارستان های تهران، در یک خبرنامه ی داخلی پزشکی، هشدار داده شده است تا اطلاع ثانوی از تجویز داروی کلداکس خودداری شود. این دارو که در شرکت های مختلف دارویی تولید می شود؛ ترکیبی از چند دارو است و برای سرماخوردگی به بیمار داده می شود. این دارو از ترکیب استامینوفن، پسودوافدرین، دیفن هیدرامین، کلرفنیرامین، دکسترومتورفان و فنیل افرین تشکیل شده است که به دلیل نا معلومی در این ترکیبات دوز یکی از داروها بیشتر از اندازه ی مجاز است و احتمالا به همین دلیل به نظر می رسد که دارو عوارض زیان باری داشته باشد.این پزشک اورژانس همچنین اعلام کرد محصول تمام شرکت های داروسازی که کلداکس تهیه می کنند این مشکل را ندارد. اما بهتر است تا معلوم شدن نام کارخانه ی تولید کننده، برای درمان سرماخوردگی از دیگر داروها، مثل سرماخوردگی استفاده شود.او همچنان با توجه به اینکه این دارو را در داروخانه ها بدون نسخه ی پزشک در اختیار بیماران قرار می دهند، خواستار اطلاع رسانی وسیع در این باره شد.