در اولین روز از هفته منابع طبیعی ؛  300 اصله درخت در عسلویه کاشته شد+ تصاویر

در اولین روز از هفته منابع طبیعی ؛ 300 اصله درخت در عسلویه کاشته شد+ تصاویر

شهردار عسلویه با اشاره به ضرورت مشارکت عمومی برای حفظ و صیانت از فضای سبز و درخت کاری تصریح کرد : با توجه به وجود ریزگردها و آلاینده های صنعتی در عسلو



300با حضور مسئولان حوزه شهری 300 اصله درخت در اولین روز از هفته منابع طبیعی در عسلویه کاشته شد.

به گزارش جنوب نیوز؛ شهردار عسلویه در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران افزود : مساله درخت و درختکاری راه حلی مناسب برای مبارزه با آلودگی های منطقه به شمار می آید.
علی ماندگار افزود : ایجاد جنگل های مصنوعی و فضای سبز در اطراف منطقه صنعتی عسلویه می تواند به عنوان یک راهکار جدی برای کاهش تاثیرات آلاینده ها در فضای پیرامونی قرار گیرد.



وی با اشاره به روز پانزدهم اسفند ماه هر سال که به نام روز درختکاری نامیده شده است اظهار کرد : با کاشت درختان سازگار با وضعیت جوی منطقه و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی عسلویه می توان محیط زیست با طراوت را به شهروندان اهداء کرد.
شهردار عسلویه با اشاره به ضرورت مشارکت عمومی برای حفظ و صیانت از فضای سبز و درخت کاری تصریح کرد : با توجه به وجود ریزگردها و آلاینده های صنعتی در عسلویه کاشت درخت و درختکاری راه‌حلی مناسب برای مبارزه با این معضل است.
وی یادآور شد :درختکاری در ایران دارای پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است که با اعتقادات مذهبی ما هم در ارتباط می باشد .


رئیس شورای اسلامی شهر عسلویه نیز گفت :  بی‌تردید منابع طبیعی در هر کشوری به عنوان سرمایه ملی و ارزشی آن جامعه محسوب می‌شود.
احمد بازیار افزود : با کاشت نهال و توجه به درختکاری در هفته مناع طبیعی ضمن تامین بخشی از نیازهای زیست محیطی ، فرهنگ سازی های لازم برای توجه به درختکاری و محافظت از درختان در طول سال انجام می شود .
وی یادآور شد : با توجه به اهمیت و جایگاه درختان در زندگی انسان‌ها، روز درختکاری در ایران آغاز هفته منابع طبیعی است که در راستای حفاظت، صیانت و گسترش این موهبت الهی فعالیت‌های مختلف و مفیدی در این هفته در شهرستان انجام می شود.


رئیس شورای اسلامی شهر عسلویه تصریح کرد : کاشت درخت علاوه بر ایجاد فضای سبز و زیباسازی شهر می‌تواند در کاهش آلودگی موجود نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.
بازیار عنوان کرد : کاشت درخت يک امر حسنه اي است که در تعاليم ديني به آن توجه شده است و  اميدواريم در آستانه هفته منابع طبيعي با کاشت هر درخت يک منبع اکسيژن سالم براي مردم فراهم سازيم.
در این مراسم که پرسنل شهرداری عسلویه ، معاون و تعدادی از کادر ادرای دانشگاه علمی کاربردی عسلویه ، اعضاء گروه مردم نهاد نبض زمین و تعدادی از دانش آموزان مقطع دبیرستان های پسرانه و دخترانه عسلویه حضور داشتند 300 اصله درخت در پارک ستاره خلیج فارس عسلویه و دگیر نقاط این شهر کاشته شد.