دسری خوشمزه و سریع برای کسانی که زخم معده یا مشکلات گوارشی دارند

دسری خوشمزه و سریع برای کسانی که زخم معده یا مشکلات گوارشی دارند

به گزارش همشهری آنلاین، حالا با این دستور تهیه این کمپوت را در مایکروفر درست کرده و با سس کاستارد میل کنید. مواد لازم: ۳. پیمانه آب ۱. پیمانه آب پرت

به گزارش همشهری آنلاین، حالا با این دستور تهیه این کمپوت را در مایکروفر درست کرده و با سس کاستارد میل کنید.

مواد لازم:

۳. پیمانه آب
۱. پیمانه آب پرتقال
۱. پیمانه پودر قند
۴. عدد هلو یا شلیل سفت
۱. ق. ‌چ آرد ذرت
۲. ق. ‌چ آب

۱. آب، آب پرتقال و پودر قند را در کاسه بلوری متناسبی بریزید و بدون در با حداکثر قدرت مدت سه دقیقه در مایکروفر حرارت دهید تا پودر قند حل شود. البته در این مدت دو بار در مایکروفر را باز کرده و مواد را هم بزنید.

۲. هلوها یا شلیل‌ها را با هسته در همان کاسه قرار دهید. در ظرف را بگذارید و مدت شش دقیقه با حداکثر قدرت حرارت دهید تا میوه کمی حالت پخته پیدا کند. بعد روی شلیل‌ها یا هلوها را با سلفون بپوشانید و مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید.

۳. هلوها و شلیل‌ها را از داخل سس یا همان شربت خارج کرده و پوست بکنید. شربت را هم کنار بگذارید.

۴. یک پیمانه از شربت را صاف کرده و داخل کاسه بلوری بریزید. آرد ذرت و آب سرد را با هم در ظرف دیگری مخلوط کرده و به شربت اضافه کنید. سپس کاسه حاوی شربت را بدون در به مدت سه دقیقه با حداکثر قدرت در مایکروفر حرارت دهید تا جوش آمده و غلیظ شود. در این مدت دو بار شربت را هم بزنید. هلوها و شلیل‌ها را در ظرفی نسبتا گود قرار داده و شربت را روی آنها بریزید.

کاستارد

شیر را با قدرت ۷۰ درصد به مدت یک دقیقه در مایکروفر حرارت دهید. زرده‌های تخم‌مرغ و پودر قند را با هم خوب مخلوط کرده و بعد از اضافه کردن به شیر، این مخلوط را با قدرت ۵۵ درصد و مدت زمان پنج دقیقه یا تا زمانی که کاستارد کمی غلیظ شود در مایکروفر حرارت دهید.

در این فاصله زمانی دو بار مواد را هم بزنید. حالا در ظرف حاوی کاستارد را با سلفون بپوشانید و یک ساعت در یخچال قرار دهید. در پایان کاستارد را در ظرف دیگری ریخته و همراه با هلوها یا شلیل‌ها سرو کنید.

موادلازم برای سس:

۱ پیمانه شیر
۳ عدد زرده تخم‌مرغ
۳ /۱ پیمانه پودر قند

مخلوط هلو و آناناس

آب آناناس و آب لیموترش و آب را در لیوان بزرگی بریزید و شکر قهوه‌ای و ماست را به آن اضافه کنید. گوشت‌کوب را داخل لیوان قرار داده و چند بار روشن و خاموش کنید تا شکر در مایع حل شود. سپس هلو و آناناس‌های خرد شده را به محلول فوق بیفزایید و دوباره چند بار دستگاه را روشن و خاموش کنید تا مایه‌ای نسبتا غلیظ ولی یکنواخت حاصل شود. حالا این مایه را در لیوان‌های مورد نظر بریزید و با برش‌های آناناس تزئین کنید.

مواد لازم برای دو نفر:

آب آناناس؛ یک دوم پیمانه
آب‌ یک عدد لیموترش
آب؛ یک دوم پیمانه
شکر قهوه‌ای؛ سه قاشق سوپ‌خوری
ماست؛ سه چهارم پیمانه
هلو؛ یک عدد (خرد و فریز شود)
آناناس تازه خرد شده؛ سه چهارم پیمانه
(فریز شود)
چند برش آناناس با پوست برای تزئین

ازکجا بخریم؟

شکر قهوه‌ای را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید.