سیره شهدا، سرلوحه زندگی جوانان باشد

سیره شهدا، سرلوحه زندگی جوانان باشد

شیراز- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز گفت: راه و روش و سیره شهدا ، سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی جوانان و نوجوانان باشد. ...

به گزارش دریافتی ایرنا علیرضا بیات پور به مناسبت برنامه های در دست اقدام برای برگزاری یادواره شهدای سادات استان فارس اظهارداشت: شهدا بهترین الگوی برای تاسی جوانان هستند که سیره و راه آنها باید برای نسل جدید کشور تبیین و نهادینه شود.
وی افزود: ایثارگران صاحبان و معماران اصلی انقلاب اسلامی هستند که مسوولان باید فضای آشنایی نسل جدید با نسل ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را فراهم کنند زیرا پیوند این دو نسل موجب ماندگاری و تبیین صحیح فرهنگ ایثار و شهادت در نسل های جدید انقلاب است.
بیات پور با بیان اینکه استقلال و سربلندی امروز ایران و انقلاب اسلامی مرهون خون شهداست اظهارداشت: آزادی، عزت، شرف و پیشرفت های کشور مدیون ایثارگری ایثارگران و بذل خون شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس در راه برپایی این نظام است به طوری که حفظ کیان کشور و نظام اسلامی به برکت خون شهدایی مانند شهید آیت الله سیّد عبدالحسین دستغیب بوده است.
وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران شجره پاکی است که با خون شهدا آبیاری شده و خون بهترین بندگان خداوند در کشور ایران برای حفظ و نگهداری این شجره پاک ریخته شده است لذا تکریم شهدا به ویژه تکریم شهدای سادات در واقع تکریم کشور و ملت ایران است.
او ادامه داد: همان طور که خون سیّدالشهدا سبب سلامت نسل های مختلف شده، به طور حتم خون شهدای گرانقدر ما نیز که در تداوم نهضت سرخ حسینی و علوی خون ایثار کردند اگر به درستی به نسل جوان و نوجوان انقلاب معرفی شود سبب سلامت روح و جان نسل های آینده کشور و جهان خواهد شد.
به گفته مسوولان یادواره شهدای سادات استان فارس 14 اسفندماه جاری در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.ک/1
3002/ 1876