ضیافت کارتن‌خواب‌های پایتخت برای کارتن‌خواب‌های مشهد: ۱۵۰ کارتن‌خواب به پابوس امام رضا (ع) می‌روند

ضیافت کارتن‌خواب‌های پایتخت برای کارتن‌خواب‌های مشهد: ۱۵۰ کارتن‌خواب به پابوس امام رضا (ع) می‌روند

تسنیم نوشت: ...
ضیافت کارتن‌خواب‌های پایتخت برای کارتن‌خواب‌های مشهد: ۱۵۰ کارتن‌خواب به پابوس امام رضا (ع) می‌روند جامعه > آسیب‌ها - تسنیم نوشت:

مدیرعامل موسسه طلوع بی‌نام و نشان‌ها از اعزام ۱۵۰ کارتن خواب به پابوس امام رضا (ع) خبر داد و با اشاره به برنامه‌های این سفر زیارتی، از توزیع ۵۰۰ پرس غذا توسط کارتن‌خواب‌های پایتحت میان کارتن‌خواب‌های شهر مشهد خبر داد.

اکبر رجبی با اشاره به اعزام 150 تن از کارتن خواب‌های شهر تهران به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا (ع) گفت: طبق برنامه‌ ریزی‌های انجام شده قرار است تا موسسه طلوع بی‌نام و نشان‌ها، روز دوشنبه 150 تن از کارتن خواب‌های شهر تهران را به قصد زیارت امام رضا (ع) به مشهد اعزام کند.
مدیرعامل موسسه طلوع بی‌نام و نشان‌ها گفت: در این برنامه که به عنوان حج فقرا نام ‌گذاری شده، قرار است کاروان زیارتی کارتن‌خواب‌ها، صبح روز دوشنبه همراه با مراسم چاووشی خوانی و با بدرقه خیرین و جمعی از اهالی پایتخت عازم سمنان، شاهرود و مشهد مقدس شوند.
او ادامه داد: کاروان کارتن‌خواب‌های زائر امام رضا (ع) قرار است پس از توقف در شاهرود، به پابوس امام هشتم شیعیان روند و در بدو ورود به مشهد مقدس، اطراف حرف مطهر امام رضا (ع) را از «ته‌سیگارها» پاک کنند و در حالی که شعری با مضمون بازگشت و توبه را زمزمه می‌کنند، در مقابل گنبدطلای امام غریب، شعر «بنده شرمنده از راه/ آمده سوی تو شاه -- ذکر من استغفرالله/ ذکر تو الحمدلله» را سر دهند.
رجبی با اشاره به دیگر برنامه‌های کاروان زیارتی کارتن‌خواب‌های پایتخت گفت: در ادامه این برنامه، قرار است کارتن خواب‌های شهرمان به نیت 5 تن از کارتن‌خواب‌های مشهد مقدس که هیچ کس را ندارند و در شهر خودشان هم غریب هستند، 5 کبوتر را در صحن مقدس امام رضا (ع) در قالب طرح «آهوان غریب» آزاد کنند و این کبوترها را به عنوان ودیعه‌ای نزد امام غریب شیعیان به امانت بسپارند.
مدیرعامل موسسه طلوع بی نام و نشان‌ها با بیان اینکه کاروان زیارتی کارتن‌خواب‌های پایتخت، ظهر همان روز میهمان حرم رضوی و غذای حضرتی امام رضا (ع) هستند، ادامه داد: در ادامه این سفر، قرار است بعد از ظهر روز سه شنبه، با کمک این زائران، 500 پرس غذای گرم طبخ شود تا همان شب در پاتوق‌های کارتن‌خواب‌های مشهد مقدس میان کارتن‌خواب‌های این شهر توزیع شود.
او در پایان گفت: کاروان زائران امام رضا (ع) صبح روز چهارشنبه، از مسیر جنگل ناهارخوران و شهر بابلسر به سمت تهران عزیمت می‌کند و در این مسیر نیز برنامه‌هایی همچون پاک‌سازی جنگل ناهار خوران و ساحل دریای بابلسر از ته‌سیگار را با کمک جمعی از دوستداران محیط زیست برگزار می‌کنند.
موسسه طلوع بی نام و نشان‌ها، سال‌ها است که با هدف کمک به درمان و بازتوانی کارتن‌خواب‌ها، سه شنبه شب‌ها، اقدام به طبخ غذا و توزیع میان کارتن‌خواب‌ها می‌کند.

 

23231