غذای محبوب مردم غزه چیست؟ + طرز تهیه

غذای محبوب مردم غزه چیست؟ + طرز تهیه

به گزارش همشهری آنلاین، همه ما شاهد روزهای سختی که بر مردم مقاوم غزه می‌گذرد هستیم؛ تلاش آنها برای مبارزه و مقاومت در حالیکه زیر آتش سنگین حملات صهیون

به گزارش همشهری آنلاین، همه ما شاهد روزهای سختی که بر مردم مقاوم غزه می‌گذرد هستیم؛ تلاش آنها برای مبارزه و مقاومت در حالیکه زیر آتش سنگین حملات صهیونیست‌ها زندگی می‌کنند قابل تحسین است.

این روزها بسیاری از مردم کشورهای مختلف جهان با برافراشتن پرچم فلسطین و شرکت در تظاهرات، همبستگی خود را با ساکنان مناطق اشغالی ابراز می‌کنند و در کنار این حرکت انسانی، آشنایی با فرهنگ مردم این منطقه نیز جالب توجه است.

نوار بسیار متراکم و در محاصره غزه در ساحل شرقی مدیترانه قرار دارد و آشپزی مدیترانه‌ای به سادگی و تازگی آن شهره است. یک غذای معروف در این منطقه وجود دارد که ترکیبی جذاب از عدس و بادمجان است.

طعم دوست داشتنی، ترکیب جدید و مواد در دسترس این خوراک باعث شد تا آن را به شما پیشنهاد دهیم. دستور این خوراک را سرآشپز لبنانی فاطمه کتشن منتشر کرده است:

برای تهیه این غذا ابتدا یک فنجان عدس را پاک کنید، بشوئید و خیس کنید؛ سپس بدون نمک بپزید تا نرم شود.

دو عدد بادمجان متوسط را پس از شست‌و شو، پوست کنده و به قطعات کوچک مربعی، برش کیوب، خورد و به آرامی سرخ کنید تا همزمان پخته شود.

چهار حبه سیر را با کمی نمک و فلفل سبز تند (به مقدار دلخواه) بکوبید تا به صورت خمیر در آید سپس، آب یک لیمو ترش تازه را به آن اضافه کنید.

در یک کاسه، یک حبه سیر له شده، مقداری نمک، شش قاشق ماست تازه و یک قاشق ارده کنجد را مخلوط کنید.

عدس و بادمجان را در یک کاسه بزرگ با دو قاشق روغن زیتون، مقداری زیره سابیده شده، مخلوط سیر ترکیب و نمک آن را اندازه کنید. مقداری نعنای پاک و شسته شده را ریز خورد کنید و به این ترکیب اضافه کنید.

ترکیب عدس و بادمجان را به ظرفی که برای سرو غذا در نظر دارید منقل کنید و مخلوط ماست و ارده را روی آن بریزید. با کمی نعنا و دانه‌های انار یا گوجه فرنگی تزئین و با نان تازه نوش جان کنید.

طرز تهیه باباغنوج | پیش غذایی خوش‌عطر و طعم از مدیترانه طرز تهیه حمص لبنانی | ملکه مزه‌های لبنانی را امتحان کنید