فوت 9 نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل

فوت 9 نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل

به گزارش همشهری آنلاین طبق آمار اعلام شده از سوی دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در شبانه روز گذشته میزان بستری بیماران کرونایی بستری ۵۶ نفر

به گزارش همشهری آنلاین طبق آمار اعلام شده از سوی دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در شبانه روز گذشته میزان بستری بیماران کرونایی بستری ۵۶ نفر و ترخیص ۶۳ بیمار بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روند شیوع بیماری کرونا در استان را رو به کاهش عنوان کرد و افزود: در پی کاهش شیوع کرونا در استان اردبیل، هم‌اکنون شهرستان‌های کوثر، نمین، اصلاندوز و سرعین در وضعیت زرد، شهرستان‌های گرمی، اردبیل، خلخال و پارس‌آباد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مشگین‌شهر، نیر و بیله‌سوار همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

شهرام حبیب‌زاده تاکید کرد: هر گونه عادی انگاری باعث اوج دوباره بیماری خواهد شد اما با رعایت پروتکل ها به مهار موج پنجم امیدوار هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: با کاهش شمار بستری‌ها، مشکل بستری بیماران کرونایی در استان تا حدودی رفع شده و پذیرش و درمان مبتلایان با سرعت مطلوب جریان دارد.

حبیب زاده اعلام کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۶۳۴ هزار و ۹۸۱ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: از این تعداد ۴۳۵ هزار و ۵۱۷دُز واکسن نوبت اول و۱۹۹ هزار و۴۶۴ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

وی با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در این استان و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.