فوت ۵ پرستار باردار بر اثر ابتلا به کرونا

فوت ۵ پرستار باردار بر اثر ابتلا به کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت اظهار کرد: پرستاران بارداری که در طول شیوع کرونا در کش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت اظهار کرد: پرستاران بارداری که در طول شیوع کرونا در کشور جان باخته‌اند، در بخش کرونا فعالیت نمی کردند و وزارت بهداشت هم اسفند سال پیش اعلام کرد که پرستاران باردار در بخش کرونا کار نکنند.

او تاکید کرد: با توجه به قوانین، پرستاران باردار زمانی که بعد از زایمان از بیمارستان ترخیص می‌شوند، به هیچ عنوان چه در بخش‌های کرونایی و چه در بخش‌های غیرکرونایی فعالیت نخواهند کرد.

جان‌بابایی درباره حقوق پرستاران باردار گفت: بحث مزایای پرستاران دست هیچ وزارتخانه‌ای نیست. بلکه یک قوانین کشوری شورای حقوق و دستمزد است که مزایا را بر اساس میزان اضافه کار و میزان سختی کار مشخص می‌کند و ما نمی‌توانیم خارج از قواعد بپردازیم.

معاون درمان وزیر بهداشت بیان کرد: وظیفه شورای حقوق دستمزد است که به پرستاران یک تا دو ماه زودتر مرخصی بدهند یا اینکه در حقوق آن‌ها تغییراتی ایجاد کنند.