لزوم اختصاص سهمیه درمان در بیمارستان‌های دولتی به ایثارگران

لزوم اختصاص سهمیه درمان در بیمارستان‌های دولتی به ایثارگران

ایرج عربی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اظهار داشت: گروه‌های مراجعه کننده به حوزه درمان بنیاد شهید جامعه ایثارگری بوده که در زما
ایرج عربی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اظهار داشت: گروه‌های مراجعه کننده به حوزه درمان بنیاد شهید جامعه ایثارگری بوده که در زمان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش مهمی را برعهده داشته‌اند و توجه به مسائل درمان این افراد در کشور حائز اهمیت است.

وی افزود: از وزارت بهداشت درخواست داریم به عنوان متولی بهداشت و درمان کشور نقش خود را در حوزه ایثارگری تقویت کند و ما از پتانسیل این وزارتخانه جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه ایثارگران بهره‌مند شویم.

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید ادامه داد: بار عمده درمان ایثارگران بر عهده بنیاد شهید است که تلاش شده اقدامات بهداشتی و درمانی مناسبی به این قشر از جامعه ارائه شود ولی به نظرم همکاری وزرات بهداشت در این زمینه لازم بوده و در راستای راتقای سطح سلامت جامعه ایثارگران خلاء حضور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احساس می‌شود.

عربی تاکید کرد: وزیر بهداشت لازم است در این زمینه همیاری و مساعدت لازم را داشته باشد تا جامعه ایثارگری در حوزه درمان از خدمات این سازمان بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه درمان ایثارگران شاغل نیز به بنیاد شهید واگذار شده است، گفت: بیش از یک میلیون 650 هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی بنیاد شهید هستند. در رابطه با مسایل بیمه‌ای به دلیل بدهی به بیمه ایران در ارائه خدمات مقداری دچار مشکل شدیم ولی با پیگیری رئیس بنیاد شهید و معاون رئیس جمهور مساعدت‌ها در حال انجام است تا بدهی‌ها رفع شود و موضوع ارائه خدمات به روال عادی بازگردد.

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید از وزارت بهداشت درخواست کرد که به بیمارستا‌ها بخشنامه ارائه کنند که اولویت درمان در بیمارستان‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت با ایثارگران باشد و بخشی از سهمیه ویزیت و بستری در بیمارستان نیز به این قشر از جامعه اختصاصی یابد.

انتهای پیام/