لیزر روشن کننده پوست

لیزر روشن کننده پوست

در این مقاله به مطالبی از جمله لیزر سفید کننده پوست به چه صورت است؟ روشن سازی پوست ، لیزر روشن کننده پوست ، تاثیر لیزر در روشن شدن پوست و موارد دیگر می پردازیم. داشتن پوستی سالم ، بی عیب و نقص و رویایی از زمان های قدیم آرزوی ز

در این مقاله به مطالبی از جمله لیزر سفید کننده پوست به چه صورت است؟ روشن سازی پوست ، لیزر روشن کننده پوست ، تاثیر لیزر در روشن شدن پوست و موارد دیگر می پردازیم. داشتن پوستی سالم ، بی عیب و نقص و رویایی از زمان های قدیم آرزوی زنان و حتی مردان در سراسر جهان است و امرزه این رویا با کمک و  توانایی لیزر محقق شده است.

 روشن کردن پوست با لیزر از جدید ترین راه های روشن سازی پوست می باشد. روشن کردن پوست، فرایندی است که طی آن تلاش می‌شود تا رنگ پوست بیمار از طریق کاهش غلظت رنگدانه ملانین در آن روشن‌تر شود.


اگر به دنبال لیزر پوست و جوان سازی در شیراز هستید از لینک لیست مراکز و کلینیک های زیبایی در شیراز بازدید کنید.
سفید کردن و روشن کردن پوست با به کارگیری  روشهای مختلفی ممکن می باشد این روشها تلاش می کنند تا رنگ پوست فرد را از طریق کاهش غلظت رنگدانه ملانین روشن تر نمایند و هر کدام به طریقی این امر را صورت می دهند که هر روش مزایا و عوارض مختص به خود را دارد. 

درمان لیزرروشن سازی پوست :

لیزر روشن کننده پوست یک درمان راحت و سرپایی است و نیاز به بستری شدن ندارد. در صورت لزوم پزشک مناطق تحت درمان را با کرم های موضعی بی حس می نماید ولی بطور کلی بیمار درد زیادی را در جلسات لیزر درمانی حس نخواهد کرد. جلسات درمان با لیزر بسته به ناحیه درمان بین 30 تا 120 دقیقه ممکن است طول بکشد.

جلسات لیزر درمانی برای روشن شدن پوست:

گر چه بسیاری از روشهای درمانی جهت از بین بردن لکه های پوستی به چندین جلسه درمان نیاز دارند اما لیزر  و لایه برداری پوست با توجه به وسعت لکه ها و مقاومت پوست به یک جلسه تا دو جلسه درمان نیاز دارد و بعد از جلسات درمان وضعیت ظاهری پوست بهبود سریعی خواهد داشت.

هزینه لیزر روشن کننده پوست صورت

هزینه لیزر روشن کننده پوست صورت بسته به سطح پوست مورد نظر جهت درمان و نوع لیزر مورد استفاده ممکن است متفاوت باشد. با این حال، لیزر روشن کننده پوست صورت یکی از پرهزینه ترین روشهای سفید کردن پوست است. در برخی موارد، ممکن است چندین جلسه برای رسیدن به بهترین نتیجه مورد نیاز باشد. بسته به اندازه ناحیه درمان قیمت متفاوت خوهد بود برای مثال هزینه رفع یک لکه کوچک روی گونه با هزینه سفید کردن کل پوست صورت بسیار متفاوت است.  حتما جلسات لیزر را نزد پزشک متخصص پوست و در یک کلینیک معتبر و مجهز به تجهیزات جدید و استاندارد انجام دهید.

انواع لیزرهای مورد استفاده برای پوست:

۱- Ablative Laser Resurfacing : این روش مؤثرترین روش محسوب می شود. در این روش ، بیشتر لایه های بالای پوست و بخشی از لایه های زیرین با تبخیر بافت آسیب دیده برداشته می شود.
این روش درمان یک مرحله ای است . بیشترین تاثیرگذاری را دارد اما با عوارض جانبی همراه است . مدت زمان بهبودی بین ۲ تا ۳ هفته است.

Ablative Laser شامل موارد زیر می باشد:

لیزر دی اکسید کربن CO2 : پرتوهای لیزر دی اکسید کربن برای رسیدن به غشای میانی پوست به لایه های بالای پوست نفوذ می کنند. این پرتو ها با ایجاد خسارات میکروسکوپی حرارتی باعث تحریک تولید کلاژن جدید شده و سلول های اپیدرمی جدید را جایگزین سطح آسیب دیده پوست می کنند.
 لیزر اربیم : یکی از مزایای لیزر اربیم،حداقل سوختگی بافت های اطراف می ­باشد. این لیزر باعث عوارض جانبی کمتری نسبت به لیزر CO2 می باشد.
۲- Non-ablative Laser Resurfacing : در این روش لیزر بدون آسیب رساندن به سطح بالای پوست در پوست نفوذ می کند. لیزر گرما را به لایه های عمیق پوست انتقال می دهد و کلاژن سازی را فعال و رنگدانه ها را تغییر می دهد .این در حالی است که خارجی ترین لایه دست نخورده باقی می ماند.
برخلاف روش قبلی این روش نیاز به چندین مرحله برای نتیجه بخشی دارد . 
۳- FRACTIONAL SKIN RESURFACING : یک روش درمانی غیر تهاجمی است که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ،اشعه لیزر را به هزاران اشعه میکروسکوپیک تقسیم می کند .
در نتیجه فقط بخشی از پوست تحت تأثیر اشعه قرار می گیرد. لیزر فرکشنال حد واسط لیزرهای تخریبی (ablative) و غیر تخریبی(nonablative ) می باشد. 
۴- IPL LASER SKIN RESURFACING : انرژی نور ساتع شده از لیزر و سیستم های IPL، ملانین موجود در ناحیه  تجمع یافته را مورد هدف قرار می دهد. ملانین، نور را جذب می کند و گرم شده ،به قطعات میکروسکوپی تخریب می شود و از طریق سیستم دفاعی بدن، گردش خون و سیستم دفعی، خارج می شود. در مواردی ملانین در ابتدا تیره تر شده و به شکل لایه تیره باریکی بر روی پوست شکل می گیرد. و در مدت ۲ تا ۷ روز از پوست می ریزد.