ماجرای تجمع اعتراضی امروز کارکنان هما چه بود؟

ماجرای تجمع اعتراضی امروز کارکنان هما چه بود؟

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، صبح امروز تعدادی از کارکنان شرکتی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که در یکی از شرکت‌های پیمانکار ایران‌ایر ب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، صبح امروز تعدادی از کارکنان شرکتی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که در یکی از شرکت‌های پیمانکار ایران‌ایر به عنوان پرسنل خدمات فرودگاهی مشغول به کار هستند، در اعتراض به تصمیم ایران‌ایر مبنی بر احتمال عدم تمدید قرارداد نیروهای شرکتی در سال جاری، در ترمینال ۲ مهرآباد تجمع کردند و دست از کار کشیدند.

این اقدام که با تعویق برخی پروازها و معطلی مردم و مسافران در ترمینال ۲ مهرآباد همراه شد، سبب شد با پادرمیانی برخی مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و مدیر ترمینال ۲، این افراد به محوطه ایران‌ایر منتقل شوند. پروازها در حال حاضر در حال انجام است.

یک مقام مسئول در ایران‌ایر، برگزاری این تجمع و تأخیر پروازهای ترمینال ۲ مهرآباد را تأیید کرد.

پیش از این نیز علیرضا برخورد، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برنامه ریزی این شرکت برای عدم تمدید قراردادهای نیروهای شرکتی، خدماتی و فضای سبز ایران ایر به دلیل بالا بودن تعداد پرسنل این شرکت اعم از شاغل و بازنشسته و ناتوانی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان آن خبر داده بود.

گفتنی است ایران ایر این روزها با مشکلات گسترده‌ای دست به گریبان بوده و حتی محمد اسلامی، وزیر راه در نامه‌ای به مدیرعامل هما، نسبت به تعویق در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته این شرکت در ماه جاری انتقاد کرده بود.

محمود واعظی، مسئول دفتر رئیس جمهور در اواخر بهمن ماه سال گذشته در نامه‌ای به نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داده بود تا برای رفع مشکلات هما، هزار میلیارد تومان به این شرکت اختصاص داده شود که این وعده واعظی تاکنون عملی نشده است.

همچنین هیچ یک از صندوق‌های بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی حاضر به پذیرش صندوق بازنشستگی هما نیستند و ایران‌ایر مجبور به پرداخت حقوق بازنشستگان هما از محل منابع داخلی خود است.