مدیر آستان حضرت حسین بن موسی کاظم(ع): ارسال 160 مقاله به دبیرخانه کنگره امامزادگان/ زمان ارسال آثار تا 15 شهریور تمدید شد

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی کاظم(ع): ارسال 160 مقاله به دبیرخانه کنگره امامزادگان/ زمان ارسال آثار تا 15 شهریور تمدید شد

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس به نقل از  روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حمزه سپهریان، مدیر آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارت
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس به نقل از  روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حمزه سپهریان، مدیر آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس کاشمر با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان و کنگره ملی امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)، اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره‌ای در شان و منزلت امامزادگان و با محوریت امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) انجام شده است.

وی با بیان این‌که برگزاری کنگره با محوریت اوقاف است و در این خصوص جلسات مختلفی برگزار شده، افزود: تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار دست اندرکاران این کنگره است.

مدیر آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) ادامه داد: فراخوان کنگره داده شد و تاکنون بیش از 160 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان زمان ارسال مقاله، تعداد مقالات به بیش از 200 عنوان برسد.

سپهریان تصریح کرد: این کار در نوع خود فاخر و ارزشمند است و این مقالات به صورت کتاب چاپ خواهد شد و یک هفته قبل از کنگره در سایت گذاشته می‌شود و از افراد برتر نیز دعوت صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: امیدواریم بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری بقاع متبرکه تبدیل به قطب فرهنگی شود.

مدیر آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با بیان این‌که بیش از دو دهه از حکم تفویض تولیت آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس به آستان قدس رضوی می گذرد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی طبس سالانه بیش از 6 میلیون مسافر به این امامزاده مشرف می‌شوند.

سپهریان افزود: اجرای بیش از 2 هزار برنامه فرهنگی در سال، وجود هزار خادم و ارائه خدمات به صورت شبانه روزی، اتاق‌های اقامتی، مهمان‌پذیری ویژه، آشپزخانه با تجهیزات کامل آشپزی و آب‌جوش رایگان، سقاخانه، پارکینگ وسائل نقلیه، دارالشفاء، پارک بازی کودکان از جمله خدمات این آستان به زائران است.

وی ادامه داد: خدمات کتابداری و کتابخانه مجهز به واحد پژوهش و سمعی بصری و همچنین فعالیت‌های مختص کودکان، ایجاد فضای سبز، سکوهای اقامتی، مجموعه باغ رضوان 1 و 2 واحد دامداری، آب نماهای زیبا نیز از امکانات و خدمات این امامزاده است.

مدیر آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) خاطرنشان کرد: سابقه وقف در این آستان به بیش از 700 سال پیش برمی گردد.

سپهریان با اشاره به اینکه بیشترین درآمد امامزادگان از نذور و موقوفات است، گفت: امامزادگان نماد گرایش مذهبی و باورهای اعتقادی هستند.

انتهای پیام/