مقدمات خرید تضمینی دام آغاز شد

مقدمات خرید تضمینی دام آغاز شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فضل خرم درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی دام اظهار کرد: مقدمات خرید تضمینی دام از دامدار شروع شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فضل خرم درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی دام اظهار کرد: مقدمات خرید تضمینی دام از دامدار شروع شده که با توجه به مباحث استان‌ها پیش بینی کرده‌ایم که خرید هر چه سریع‌تر صورت بگیرد.

او افزود: هم اکنون در استان فارس مقدمات خرید به تعداد محدود انجام شده و پشتیبانی امور دام دلیل تاخیر در خرید را ظرفیت محدود کشتارگاهی استان‌ها اعلام کرده است.

خرم قیمت کنونی هر کیلو بره در بازار را ۵۳ تا ۵۸ هزار تومان، میش را ۲۷ تا ۳۴ هزار تومان و بزغاله را ۵۱ تا ۵۳ هزار تومان اعلام کرد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایر دامداران متحرک ادامه داد: با اتخاذ تدابیر وزارت جهاد برای تامین دام پیش بینی می‌شود که ۳۰۰ هزار تن از گوشت مورد نیاز کشور توسط جامعه عشایر تامین شود.

این مقام‌مسئول با اشاره به تاثیر خشکسالی در تامین نهاده‌های دامی تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش ظرفیت مراتع در صورت تامین صد درصد نهاده‌های دامی هم قیمت تمام شده بالا می‌رود.