مهرداد میناوند درگذشت

مهرداد میناوند درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین ، مهرداد میناوند که از هفته گذشته به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده بود، امشب (چهارشنبه) در سن ۴۵ سالگی بر اثر کرونا در

به گزارش همشهری آنلاین ، مهرداد میناوند که از هفته گذشته به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده بود، امشب (چهارشنبه) در سن ۴۵ سالگی بر اثر کرونا درگذشت.

زندگینامه: مهرداد میناوند (۱۳۵۴-۱۳۹۹)

میناوند متولد سال ۱۳۵۴ بود و طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲، ۷۵ بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرد. این مدافع چپ فوتبال ایران سال ۱۳۷۴ از پاس به پرسپولیس آمد و در ۳ سال حضورش ۸۹ بار با پیراهن این تیم بازی کرد و ۱۳گل به ثمر رساند.

او از ستاره‌های فوتبال ایران در دهه‌های 70 و 80 و یکی از بازیکنانی بود که دعوتش به تیم ملی، آن هم در اوج جوانی را مدیون محمد مایلی‌کهن است. مایلی‌کهن پیش از جام ملت‌های آسیا در سال 1996، جوان‌های زیادی از جمله فرهاد مجیدی، داریوش یزدانی، هلالی، موسوی و... را به تیم ملی دعوت کرد و مهرداد میناوند هم یکی از همین جوان‌ها بود که اولین بار از باشگاه پاس به تیم ملی دعوت شد. او سپس از پاس به پرسپولیس پیوست و سال‌ها در سمت چپ خط میانی این تیم به بازی گرفته شد. میناوند هم در پرسپولیس و هم در تیم ملی رقیب قدری به نام رضا شاهرودی را در کنار خودش داشت. شاهرودی نسبت به میناوند سه سال بزرگ‌تر و طبعا باتجربه‌تر بود، اما جام ملت‌ها را به خاطر اختلاف با مایلی‌کهن و جام جهانی 98 را به دلیل مصدومیت از دست داد تا میناوند در هر دوی این تورنمنت‌ها به عنوان بازیکن اصلی برای ایران به میدان برود. میناوند 67 بازی ملی و چهار گل ملی در کارنامه داشت.

میناوند از لژیونرهای ایران بود که ابتدا به اشتورم گراتس اتریش ترانسفر شد و طی ۳ سال ۶۷ بازی هم برای این تیم انجام داد. میناوند در ادامه برای شارلوا بلژیک و الشباب امارات بازی کرد و دوباره در سال ۱۳۸۲ به پرسپولیس بازگشت و پیراهن تیم محبوب خود را برتن کرد. دوره دوم حضورش در پرسپولیس فقط یک سال طول کشیده و در ادامه این مدافع چپ پا راهی سپاهان و راه‌آهن شد و در سال ۱۳۸۴ از فوتبال خداحافظی کرد.

او به دلیل جوانی و تیپ و چهره مناسبش در آن روزها سوژه خوبی برای رسانه‌های ورزشی و حتی غیرورزشی بود. تا جایی که حتی خبر خواستگاری رفتن او تیتر یک می‌شد و روی جلد هفته‌نامه‌های عامه‌پسند آن زمان می‌رفت.

میناوند در عرصه مربیگری خیلی فعالیت نکرد و فقط دو سال در خونه‌به‌خونه و یک سال هم در سپیدرود رشت حضور داشت.