نکات کلیدی برای سوزاندن چربی بدن

نکات کلیدی برای سوزاندن چربی بدن

تمرینات شدید برای کاهش وزن مفید نیستند و می‌توان به نرمش‌کردن و دویدن شدید اشاره کرد، چراکه این‌گونه تمرینات فقط قند مصرف می‌کنند و از چربی‌های بدن بر
آفتاب: عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شوشتر گفت: تمرینات ورزشی با شدت کم و به صورت آرام و طولانی برای کاهش وزن مفید هستند.
به گزارش ایسنا، سیدعلیرضا قریشی اظهارکرد: بهترین روش کاهش وزن طبق فرمول ریاضی، افزایش مصرف انرژی و کاهش جذب انرژی است، یعنی با ورزش کردن و پرهیز از مصرف چربی‌ها و هم‌چنین مصرف کمتر مواد قندی، می‌توانیم وزن‌مان را کاهش دهیم.
وی افزود: بهترین شیوه کاهش وزن هفته‌ای یک کیلوگرم وزن کم‌کردن است تا پوست بدن چروکیده نشود و به ارگان‌های داخل بدن مانند کلیه‌ها و دستگاه گردش خون نیز صدمه وارد نشود.
این مدرس دانشگاه گفت: ورزشکاران نیز برای کاهش وزن خود باید دقت داشته باشند، یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از تمرین از خوردن هرگونه مواد قندی اجتناب کنند، چرا که مصرف مواد قندی باعث ترشح هورمون انسولین می‌شود و ترشح انسولین هم نمی‌گذارد چربی‌ها مصرف شوند، بنابراین اگر فردی یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از تمرین از مواد قندی استفاده کند در واقع ورزش برای آن بی‌معنی می‌شود.
وی بیان‌کرد: افرادی که قصد کاهش وزن دارند باید توجه داشته باشند که تمریناتی با شدت کم یا متوسط مانند طناب‌زدن، دویدن و انواع نرمش‌ها، آن‌هم به صورت آرام و طولانی برای کاهش وزن مفید است.
قریشی خاطرنشان‌کرد: تمرینات شدید برای کاهش وزن مفید نیستند و می‌توان به نرمش‌کردن و دویدن شدید اشاره کرد، چراکه این‌گونه تمرینات فقط قند مصرف می‌کنند و از چربی‌های بدن برای تولید انرژی استفاده نمی‌شود، در حالی که تمرینات کم‌شدت و طولانی باعث می‌شود چربی‌های بدن مصرف شوند.
وی عنوان‌کرد: حداقل مدت زمان ورزش کردن برای کاهش وزن روزانه 20 دقیقه است و تمرینات کمتر از این مدت‌زمان، خیلی در کاهش وزن تاثیرگذار نیست. بهترین مدت‌زمان هم یک ساعت تا یک ساعت و ربع است که تاثیرگذاری آن در کاهش وزن بسیار است.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شوشتر بیان‌کرد: توصیه می‌شود افرادی که در حال کاهش وزن هستند، برای تناسب اندام خود هفته‌ای دو تا سه جلسه نیز بدنسازی با وزنه‌های سبک و یا دستگاه انجام دهند. بهترین شرایط در خصوص تعداد جلسات تمرینی هم، هفته‌ای پنج یا شش جلسه تمرین است.