وزیر تعاون مطرح کرد لزوم ایجاد ۸۰۰ هزار شغل در سال/ رشد اقتصاد به ۳.۹ درصد رسید

وزیر تعاون مطرح کرد لزوم ایجاد ۸۰۰ هزار شغل در سال/ رشد اقتصاد به ۳.۹ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی ربیعی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با بیان اینکه استانداردهای بیمه ها را  تصویب و ابلاغ کر
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی ربیعی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با بیان اینکه استانداردهای بیمه ها را  تصویب و ابلاغ کردیم، گفت: باید سیاست‌ها و استانداردهای مشترک برای رفتار همه بیمه ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ استفاده از دفترچه های بیمه را تغییر دهیم افزود: مردم در برخی اوقات برای یک بیماری با استفاده از دفترچه بیمه به دو یا چند پزشک مراجعه می کنند، در حالی که دفترچه بیمه مانند دسته چک است و باید در مواقع لزوم از آن استفاده کرد.

ربیعی گفت:  10 هزار تخت در 80 بیمارستان و 41 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی داریم.

وی افزود: در استان های کرمان، بیرجند و ایلام هم بیمارستان هایی به سبک خدمات دهی بیمارستان میلاد تهران ایجاد کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توانمند سازی یکی از راهبردهای اساسی ما در بخش رفاه است افزود: امروز در کمیسیون اجتماعی دولت نظام چندلایه تامین اجتماعی که سال ها مهجور مانده بود تصویب شد.

ربیعی با اشاره به اینکه 12 هزار شغل را برای معلولان ایجاد کردیم افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حال آموزش آنان است.

وی گفت: برای حدود 250 هزار نفر از بازنشسته های صندوق بازنشستگی کشوری وام های دو میلیون تومانی فراهم شده است.

ربیعی افزود: در دو سال  اخیر از ریزش 240 تا 250 هزار شغل جلوگیری کردیم.

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضای کار متناسب و یکسان نیست تاکید کرد: باید برای بیکاران شغل ایجاد کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری را باید تک رقمی کنیم افزود: نرخ بیکاری همان است که مرکز آمار اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه پارسال سه درصد رشد اقتصادی داشتیم گفت: هر یک درصد رشد، 100 هزار شغل را می تواند ایجاد کند.

ربیعی افزود: رتبه جهانی کسب و کار ایران در سال 93 بهبود یافت و رشد اقتصادی ما از منهای 5 و شش دهم درصد به مثبت 3 و 93 صدم درصد رسید و رشد سرمایه گذاری هم بهبود یافت و نرخ بیکاری هم از 12 و 2 دهم درصد در سال 91 به 10 و 4 دهم درصد رسید و همه این آمارها نشان می دهد حرکت رو به جلو داشته ایم.

وی با بیان اینکه افزایش سرمایه گذاری افزایش رشد، تولید و ایجاد اشتغال را در پی دارد، گفت: بیش از 90 درصد شغل ها در بنگاه های کوچک و متوسط هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید برنامه ریزی را قوی و خطاها را کم کنیم افزود: بیش از گذشته نیاز داریم تا پشت هم باشیم و باید جنبش خیر جمعی را راه اندازی و به همدیگر اعتماد بیشتری کنیم.

انتهای پیام/ب