کره شمالی در مرزهای جنوبی ضد هوایی مستقر کرد

کره شمالی در مرزهای جنوبی ضد هوایی مستقر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شبکه تلویزیونی "کی‌ بی‌ اس" کره جنوبی گزارش داد، گامی که پیونگ یانگ برداشته دال بر آمادگی آن برای شلیک به بالن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شبکه تلویزیونی "کی‌ بی‌ اس" کره جنوبی گزارش داد، گامی که پیونگ یانگ برداشته دال بر آمادگی آن برای شلیک به بالن‌های اعتراضی در آینده است در حالی‌که قبلا برخی خمپاره‌ها به خاک کره جنوبی سقوط کرده‌اند.

گفته می‌شود، گروه‌هایی شامل جداشدگان از کره شمالی عادت کرده‌اند بالن‌های حاوی اعلامیه‌های ضد دولتی علیه پیونگ یانگ را به مناطق مرزی با بخش شمالی ارسال کنند.

سازمان غیردولتی "مبارزان برای کره شمالی آزاد" در برهه زمانی ۲۵ تا ۲۹ آوریل ۱۰ بالن پر از گاز هلیوم را با ۵۰۰ هزار اعلامیه تبلیغاتی از مناطق مرزی در کیونگ کی و بخش جانجون به کره شمالی فرستادند.

در حالی که پیونگ یانگ این گام را تحریکی خطرناک تلقی می‌کند که باید پاسخ داده شود. این کشور مقامات سئول را از این بابت سرزنش می‌کند.

ارتش کره شمالی در ژوئن ۲۰۲۰ دفتر تماس بین دو کره را در شهر مرزی کایسونگ منهدم کرد و این گام در راستای پاسخگویی به انتشار این اعلامیه‌های ضد دولتی از سوی فعالان غیردولتی کره جنوبی بود.

روابط دو بخش کره از این مساله تیره شده و کره جنوبی اقدامات بازدارندگی را برای کسانی که این بالن‌ها را ارسال می‌کنند، در نظر گرفته از جمله این‌که قوانینی جدید برای ممنوعیت ارسال اعلامیه ضد دولتی علیه پیونگ یانگ به مناطق مرزی تصویب کرده است.