کشف اسکلتی ۱۰۰۰ ساله در ریشه‌های یک درخت

کشف اسکلتی ۱۰۰۰ ساله در ریشه‌های یک درخت

حادثه > خارجی - همشهری آنلاین:توفانی شدید در شهر کلونی ایرلند باعث شد درختی ۲۰۰ ساله و کهنسال ار ریشه درآمده و اسکلتی هزار
حادثه > خارجی - همشهری آنلاین:
توفانی شدید در شهر کلونی ایرلند باعث شد درختی ۲۰۰ ساله و کهنسال ار ریشه درآمده و اسکلتی هزار ساله که از ریشه‌های آن آویخته شده‌بود، کشف شد.

براساس گزارش ساينس الرت، اين اسكلت آويخته شده به ريشه‌هاي درخت به مردي جوان تعلق دارد كه نشانه‌هاي به جا مانده روي بقاياي جسدش نشان از مرگي خشن با استفاده از تيغ يا چاقويي برنده دارند، اما هنوز مشخص نيست جراحت‌ها در جنگ به وي وارد شده‌اند يا وي به قتل رسيده‌است.

اسکلت

پس از از ريشه درآمدن درخت،‌ نيمي از اسكلت به همراه ريشه از زمين جدا شده و نيم ديگر آن در زير ريشه درون زمين باقي ماند. بررسي‌هاي اوليه از بقاياي اين اسكلت نشان مي‌دهد اين مرد در زمان مرگش سني حدود 17 تا 25 سال داشته‌است.

بررسي‌هاي راديوكربني نيز نشان مي‌دهند اين قتل يا مرگ در زماني ميان سال‌هاي 1030 و 1200 پس از ميلاد رخ داده‌ و جسد در عمقي نسبتا كم در جهت شرق به غرب دفن شده‌است. باستان‌شناسان اكنون مطالعه روي محوطه اطراف اين درخت را آغاز كرده‌اند تا احتمال دفن بودن بدن ديگري در اطراف آن را بررسي كنند. اين احتمال نيز وجود دارد كه درخت كهنسال در ميان يك گورستان قديمي روئيده باشد زيرا در اسناد قديمي از وجود كليسا و گورستاني قديمي در اين محدوده نشانه‌هايي وجود دارد.