یک مقام ارشد کره‌ای: کره جنوبی واردات نفت از ایران را افزایش می‌دهد

یک مقام ارشد کره‌ای: کره جنوبی واردات نفت از ایران را افزایش می‌دهد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از اکونومیک ‌تایمز، یک مقام ارشد کره جنوبی گفت: این کشور در نظر دارد واردات نفت خام و میعانات گاز
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از اکونومیک ‌تایمز، یک مقام ارشد کره جنوبی گفت: این کشور در نظر دارد واردات نفت خام و میعانات گازی از ایران را بعد از لغو تحریم‌ها افزایش دهد.

«ووتاهی» معاون وزیر تجارت کره جنوبی که به عنوان نماینده این کشور در سفر هیئت کره‌ای به ایران برای بررسی امکان تبادل در زمینه نفت و گاز و بخشهای زیرساختی بود، خاطر نشان کرد: واردات نفت کره جنوبی از ایران بعد از اعمال تحریم‌ها به شدت کاهش داشت.

ووتاهی گفت: نفت خام ایران کیفیت بسیار مطلوبی دارد و به ویژه میعانات گازی یکی از باکیفیت‌ترین‌ها است ما در نظر داریم افزایش واردات نفت از ایران را که بعد از لغو تحریم‌ها میسر خواهد بود افزایش دهیم.

به گفته وی مساله واردات نفت خام اضافی از ایران بعداً بین دو کشور بررسی خواهد شد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران هم بدون اشاره به جزئیات به افزایش واردات نفت کره جنوبی از ایران اشاره کرده بود.

بر اساس  این گزارش تحریم‌ها بعید است تا پایان سال بعد برداشته شود چرا که لغو تحریم‌ها نیازمند تصویب در کنگره آمریکا و نیز مجلس ایران است. همچنین بازرسان هسته‌ای باید تایید کنند که ایران براساس توافق عمل می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز از آمارهای شرکت نفت کره میزان واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در 7 ماهه نسخت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  با افت 11 درصد به 111 هزار و 665 بشکه در روز رسیده است.

انتهای پیام/