قطر به پاکستان گاز صادر می‌کند

قطر به پاکستان گاز صادر می‌کند

اقتصاد > انرژی - همشهری آنلاین:دولت قطر پس از رایزنی‌های گسترده با اسلام آباد، توافقنامه بلدمدت صاردات گاز به پاکستان را امضا کرد.
اقتصاد > انرژی - همشهری آنلاین:
دولت قطر پس از رایزنی‌های گسترده با اسلام آباد، توافقنامه بلدمدت صاردات گاز به پاکستان را امضا کرد.

به گزارش ایرنا، شرکت 'قطر گاز' بر اساس این همکاری به مدت 20 سال عملیات صادرات گاز طبیعی به پاکستان را انجام خواهد داد و طرفین همچنین همکاری های خود در بخش نفت و گاز را ادامه خواهند داد.

به نوشته نشریه الرای، حجم گاز صادراتی از سوی قطر به پاکستان سالیانه یک میلیون و سیصد هزار تن خواهد بود و امکان افزایش آن به مرز دو میلیون و سیصد هزار تن نیز وجود دارد.

صادرات ال ان جی قطر در پنج ماه نخست امسال به آسیا ٧١ درصد افزایش یافته و کشورهای مصر، پاکستان و هند مهم ترین مشتریان قطر هستند.

اعمال تغییرات در قراردادهای بلندمدت صادرات گاز قطر به کشورهای پاکستان و هند عامل اصلی افزایش صادرات قطر است. همچنین افزایش تقاضای داخلی مصر و کاهش تولید داخلی گاز این کشور و افزایش تقاضای کویت تحت تاثیر قیمت های پایین محموله های LNG از عوامل دیگر افزایش صادرات قطر به این کشورهاست.

از سویی دیگر قطر به دنبال توسعه همکاریهای گازی با آمریکا و استرالیا می باشد و واشنگتن پس از دستیابی به یک تکنولوژی جدید برای استحصال گاز از ذخایر نامتعارف و تبدیل به یکی از کشورهای صادرکننده LNG، قصد دارد تا پایان دهه فعلی به رکورد صادرات سالانه 50 میلیون تن LNG دست یابد و عملا به بازار صادرات گاز قطر ورود پیدا کند.