احداث نخستین پارک تخصصی حوزه‌ی فاوا در گرمدره‌ی استان البرز

احداث نخستین پارک تخصصی حوزه‌ی فاوا در گرمدره‌ی استان البرز

مدیر دفتر آموزش و امور بین الملل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به احداث نخستین پارک تخصصی حوزه فاوا در گرمدره (استان البرز) خاطرنشان کر

به گزارش سیتنا، دکتر خادم زاده، مدیر دفتر آموزش و امور بین الملل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تشکیل کمیته روابط بین الملل در پژوهشگاه خبر داد و گفت: برای تطبیق با شرایط پسابرجام، تغییراتی در شرح وظایف و خدمات پژوهشگاه در اولویت برنامه ریزی و اجرا قرار گرفت و در نتیجه کمیته روابط بین الملل تشکیل شد.

وی، با بیان این که در این کمیته از هر پژوهشکده دو نفر عضو هستند، گفت: اعضای کمیته از جوانان و پژوهشگران برتر پژوهشکده ها انتخاب شده اند.

وی با تاکید بر جوانگرایی و تخصص گرایی، انتخاب جوانان را در راستای پرورش مدیران آینده عنوان کرد و افزود: متاسفانه کمتر به دنبال مدیر پروری رفته ایم و از این رو، در این کمیته افرادی انتخاب شدندکه جوان و متخصص هستند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه در ادامه از جمله دستاوردهای متصور از این کمیته تدوین راهبرد در عرصه بین الملل به منظور تعامل مناسب و انتقال دانش فنی اشاره کرد و گفت: این کمیته بسیار فعال است و در ابتدا با شناسایی شرکت های هدف، به نتایج خوبی در زمینه همکاری با آنان رسیده است.

خادم زاده با اشاره به احداث نخستین پارک تخصصی در حوزه  ارتباطات و فناوری اطلاعات در گرمدره (استان البرز) خاطر نشان کرد: یکی از اهداف این پارک، ایجاد زنجیره ایده تا محصول نتایج پژوهشی پژوهشگاه است و نهایتا کانون همگراسازی توانمندی های کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعامل و همکاری با مراکز تحقیقاتی تا شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها خواهد شد.

وی با بیان این که فضای بزرگی در گرمدره تهیه شده و در حال برنامه ریزی برای فعالیت در این خصوص هستیم،‌ گفت: این یک هدف بسیار استراتژیک برای پیشرفت مرکز تحقیقات مخابرات ایران در بحث بومی سازی فناوری و تحقق آن خواهد بود.

رئیس دفتر آموزش و بین الملل پژوهشگاه با اشاره به نمونه های موفق خارجی در این زمینه گفت: با الگوبرداری درست و استفاده از تجارب در گذشته و نیازهای مالی اقدام می کنیم.

خادم زاده گفت: یکی از ابعاد برنامه ریزی ارزیابی گذشته است، باید تمام موارد آسیب شناسی و ارزیابی شود که سرمایه گذاری صورت گرفته در پارک های علم و فناوری چه نتایجی به همراه داشته و عوامل موفقیت یا عدم موفقیت آنها چه بوده است و سعی شود عوامل منفی را تعدیل و عوامل مثبت را تقویت نمود.

وی در عین حال با بیان این که برای ایجاد پارک ابعاد وسیعی مطرح است، تاکید کرد: کارهای بزرگ، برنامه ریزی بزرگ می طلبد و اگر بخواهد به اهداف دست یابد، کار کارشناسی و مطالعاتی درخوری انجام شود.

دکتر خادم زاده با تاکید بر این که مهم نحوه استفاده از پارکی است که ایجاد شده، گفت: بایستی فضایی ایجاد شود که امکان بهره مندی از توانمندی های بالقوه در آن حوزه مهیا شود.

وی از مذاکره جهت حضور شرکت ها و مراکز پژوهشی بین المللی پیشرفته در این پارک، خبر داد و گفت: یکی از اهداف این پارک انجام تعاملات بین المللی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

دکتر خادم زاده همچنین به نیاز تهیه آیین نامه های مربوط به نحوه حضور شرکت ها در پارک علم و فناوریICT اشاره کرد و گفت: در پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی یک تیم روی این بحث در حال برنامه ریزی فعال هستند.

انتهای پیام