ارتقای سلامت جامعه از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است

ارتقای سلامت جامعه از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ارتقای سلامت جامعه از برنامه های کاری و مهم دولت تدبیر و امید در کمک به کاهش هزینه های درمانی خانوارها است

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی،« وجه الله خدمتگزار» افزود: امروز بعد از گذشت بیش از یک سال از عمر دولت، بیشتر مردم استان تحت پوشش بیمه های سلامت قرار گرفته اند که اقدامی در خور و شایسته در زمینه ارتقای سطح سلامت محسوب می شود.
وی به خشکسالی ها و کاهش میزیان بارندگی در استان طی سال های اخیر اظهار داشت: موضوع تامین آب خراسان جنوبی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.
وی افزود: در حال حاضر اعتبارات مدیریت بحران کشور در اختیار معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور است در حالیکه متولی اصلی رسیدگی به امور حادثه دیدگان وزارت کشور است و برای رسیدگی سریع به امور مرتبط باید این اعتبارات در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اینکه این اعتبارات در حال حاضر در اختیار وزارت کشور نیست روند خدمت رسانی را با مشکل مواجه ساخته که با جلساتی که در این راستا برگزار شده قول های مساعدی نیز داده شده تا این اعتبارات در برنامه ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.
خدمتگزار با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان متولی اصلی رسیدگی به امور حادثه دیدگان و مرجع اصلی پاسخگویی به مردم است، گفت: متاسفانه با این وجود هیچگونه اعتباری در اختیار وزارت کشور و استانداران به عنوان متولیان اصلی رسیدگی به امور خسارت دیدگان وجود ندارد که این امر پاسخگویی به مردم را با چالش جدی مواجه کرده است.
وی خشکسالی های چندین ساله را از مباحث بسیار اساسی استان خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن این خشکسالی ها باید راه های برون رفت از این مشکل شناسایی شده و برنامه ریزی های لازم انجام شود.
وی ابراز امیدواری کرد: ابزار، امکانات و اعتبارات لازم برای اجرای این برنامه ها در اختیار استان و دستگاه های متولی این امر از جمله جهاد کشاورزی قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی به مشکلات موجود در حوزه مسکن مهر در شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: دراین ارتباط تا شهریور ماه سال 94 بالغ بر هفت هزار واحد مسکونی مسکن مهر به متقاضیان واگذار می شود.
خدمتگزار، شهرستان طبس را پهناورترین شهرستان استان خراسان جنوبی دانست و افزود: این شهرستان با 55 هزار کیلومتر مربع مساحت، دارای راه های مواصلاتی بسیار زیادی است که نگهداری، ترمیم و آسفالت آنها نیازمند توجه جدی است.
وی، توسعه راه های ارتباطی استان را از اولویت های مهم کاری دولت در استان دانست و گفت: با توجه به وجود بالغ بر 15 هزار کیلومتر راه مواصلاتی در استان، پرداختن به راه های ارتباطی از جمله مهمترین اولویت های کاری است و دولت توجه جدی به این مسئله دارد.6054