استان مرکزی میزبان جشنواره منطقه ای اختراعات رویش

استان مرکزی میزبان جشنواره منطقه ای اختراعات رویش

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نجفی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره با حضور استان های چهار محال و بختیاری، اصفهان، قم و مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نجفی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره با حضور استان های چهار محال و بختیاری، اصفهان، قم و مرکزی با همکاری دانشگاه صنعتی اراک و مراکز علمی پژوهشی و دیگر نهادهای استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: جشنواره رویش نیمه دوم آذرماه سال جاری همزمان با هفته پژوهش، با هدف شناسایی استعدادهای برتر و انتخاب و حمایت از ابتکارات و اختراعات جهت کمک به تجاری سازی آنها برگزار می شود.

نجفی اظهار داشت: اختراعاتی که در این جشنواره به تایید هیات داوران برسد می توانند از تسهیلات بنیاد نخبگان برای طی مسیر توانمندسازی اختراعات برگزیده بهره مند شوند و ابداعات در این مسیر از سه ایستگاه اختراعات سطح سه، سطح دو و سطح یک می گذرند.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی تصریح کرد: طرح های برگزیده این جشنواره منطقه ای برای حضور در جشنواره ملی که در تهران برگزار خواهد شد معرفی می شوند.

نجفی یادآورد شد: ثبت نام برای شرکت در این جشنواره از ۱۵ مهرماه جاری آغاز شده و تا ۱۵ آبان ماه ادامه دارد که از ۲۰ آبان نیز کار داوری اولیه آثار شروع می شود و از میان طرح های معرفی شده به دبیرخانه، ۱۵۰ طرح برتر برگزیده می شوند.

وی ادامه داد: بنیاد نخبگان از طرح های منتخب و برگزیده حمایت می کند و شرایط بازار را برای معرفی دستاوردها و تولیدات آنان با برپایی نمایشگاه ها مهیا خواهد کرد.

نجفی افزود: هدف بنیاد نخبگان استان دخیل کردن نهادهای علمی، پژوهشی و صنعتی استان در برگزاری این جشنواره، تحریک محیط های مستعد استان به نوآوری و ابتکار و جسارت در عملیاتی کردن ایده ها، شناسایی استعدادهای برتر استان برای اقدامات هدایتی، راهبری و پشتیبانی، ترویج موضوع دانش محوری و توسعه، انگیزه بخشی به صاحبان استعدادهای برتر به منظور به فعلیت رساندن این استعدادها و برقراری ارتباط مدیران و کارشناسان صنایع با مبتکران و صاحبان ایده و نوآوری است.