اهدای مدال‌های علمی ۶۲ دانشجوی دانشگاه شریف به آستان قدس رضوی

اهدای مدال‌های علمی ۶۲ دانشجوی دانشگاه شریف به آستان قدس رضوی

دانش > دانش - همشهری آنلاین:طی مراسمی ۶۲ دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف ۷۶ مدال خود در المپیادهای علمی داخلی و خارجی را به نیابت از مقام
دانش > دانش - همشهری آنلاین:
طی مراسمی ۶۲ دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف ۷۶ مدال خود در المپیادهای علمی داخلی و خارجی را به نیابت از مقام معظم رهبری، به تولیت آستان قدس رضوی تقدیم کردند و هدیه متبرک بارگاه منور رضوی به این دانشجویان اهدا شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم در کتابخانه و موزه ملی ملک تهران به تبیین پیام های این اقدام دانشجویان نخبه پرداخت و گفت: اولین پیام این حرکت، وجود جوانان مستعد و توانمندی است که می توانند در عرصه کسب علم و دانش بر قله های افتخار بایستند و نویددهنده آینده ای روشن برای کشور و نظام مقدس اسلامی ما باشند.

وی بصیرت و زمان شناسی جوانان فرهیخته را دومین پیام این حرکت دانست و اظهار کرد: جوانان برومند و فرهیخته ما می دانند که امروز باید توانمندی آن ها در خدمت نظام مقدس اسلامی، رهبری بصیرت آفرین و رشد کشور به کار گرفته شود.

رئیسی با اشاره به نقش جوانان در عرصه های گوناگون انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز مسئولان ما باید همچون امام راحل و مقام معظم رهبری جوانان مومن و انقلابی را باور کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه کشور ما نه تنها در منطقه که در سطح جهانی باید سرآمد باشد، افزود: سومین پیام این اقدام دانشجویان آن است که ما می توانیم کشورمان را با اتکا به اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از علم، توانمندی و انگیزه انقلابی جوانان خودمان و بدون نگاه به دست و اراده بیگانگان بسازیم.

رئیسی به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اعتماد به جوانان مومن و انقلابی اشاره و تاکید کرد: مسئولان همه بخش ها باید جوانان را باور کنند، چرا که جوانان ما در عرصه های مختلف نشان داده اند که می توانند گره گشای امور کشور باشند.

وی تاکید کرد: امروز مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی، حقیقتاً جوانان انقلابی را باور دارند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمنان ما امروز به ظاهر مساله پیشرفت کشور در زمینه هایی همچون انرژی هسته ای را به عنوان دغدغه شان مطرح می کنند. اما آن ها باید بدانند که مهم ترین مولفه قدرت در نظام ما جوانان متدین، مومن، انقلابی و دلداده به خداوند متعال هستند.

وی افزود: دشمنان باید این پیام را دریافت کنند که حدود 70 جوان نخبه ما مدال هایشان را که نماد توانمندی علمی و فرهیختگی آنهاست، به جان جانان این کشور، مقام معظم رهبری تقدیم می کنند.

رئیسی با بیان اینکه بسیاری از مستضعفان و محرومان جهان به کشور ما امید دارند، اظهار کرد: به دست توانمند این جوانان عزیز گره های کشور گشوده و گام های بلندی برداشته می شود.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از زحمات اساتیدی که در تربیت دانشجویان نخبه نقش داشته اند، گفت: مراکز علمی، به ویژه دانشگاه هایی مثل صنعتی شریف که جوانان فرهیخته و آینده ساز کشور را تربیت می کنند، باید تلاش کنند در کسب علم، فرهیختگی، تهذب و حضور در عرصه های اجتماعی پیشتاز باشند.

رئیسی گفت: مقام معظم رهبری از این منظر که اهدای مدال های دانشجویان نخبه، نشان از علم، توانمندی، بصیرت و اراده جدی جوانان دارد، خرسند خواهند شد.

محمد حسین بی نیاز، دارنده دو مدال برنز المپیاد نجوم و دانشجوی رشته هوا و فضای دانشگاه صنعتی شریف نیز طی سخنانی در این مراسم به نمایندگی از دانشجویان، گفت: این اقدام بهانه ای بود برای اینکه نشان دهیم حاضریم از هر طریق به رهبر و ولی امرمان خدمت کنیم و کشور را آنگونه که ایشان می خواهند بسازیم.