ایران هاب تولید خودروهای فرانسوی در منطقه می‌شود

ایران هاب تولید خودروهای فرانسوی در منطقه می‌شود

اقتصاد > اقتصاد‌ ایران - مدیر منطقه خاورمیانه گروه پژوسیتروئن و قائم‌مقام ارشد شرکت رنو در اظهاراتی جداگانه اعلام کرده‌اند که ایران ر
اقتصاد > اقتصاد‌ ایران - مدیر منطقه خاورمیانه گروه پژوسیتروئن و قائم‌مقام ارشد شرکت رنو در اظهاراتی جداگانه اعلام کرده‌اند که ایران را به پایگاه تولیدی خود تبدیل می‌کنند.

يك مدير ارشد شركت پژوسيتروئن اعلام كرده است: اين گروه خودروسازي فرانسوي در مواجهه با موضع خصمانه دولت دونالد ترامپ، به سرمايه گذاري در توليد ايراني ادامه مي دهد و توليدش را افزايش خواهد داد. ژان كريستف كمار، مدير منطقه خاورميانه گروه پژوسيتروئن پيش از اين گفته بود اين شركت در زمينه توليد خودروهاي پژو در ايران و صادرات آن به بازارهاي ديگر متعهد خواهد بود.

به گفته كمار، تعهد پژوسيتروئن، صادرات 30درصد خودروهاي توليد شده در ايران به بازارهاي ديگر است و ايران هاب صادراتي پژو در منطقه خواهد شد. مدير منطقه خاورميانه گروه پژوسيتروئن، اعلام كرده بود: فراموش نكنيد كه ما و ايران خودرو در قالب يك شركت مشترك (ايكاپ) فعاليت مي كنيم و طبيعي است ما هم به عنوان سهامدار اين شركت به دنبال سودآوري از آن باشيم از اين رو مي خواهيم با كاهش هزينه ها، امكان صادرات خودروهاي توليدشده در ايران به بازارهاي منطقه را فراهم كنيم.

قائم مقام ارشد خودروسازي رنو فرانسه نيز در اظهارنظري جداگانه گفته بود: رنو مي خواهد ايران را به پايگاه توليدي خود تبديل كند. برنارد كمبيه، در چهارمين همايش بين المللي خودرو، با اشاره به اينكه ۳۷ درصد از فروش رنو در سال گذشته متعلق به آفريقا و خاورميانه و هند بوده است، فروش خوب اين شركت در ايران را مديون همكاري شركاي خود عنوان كرده بود. اين شركت نيز طبق قواعدي كه وزارت صنعت، معدن و تجارت براي قراردادهاي خودروسازان ايراني با طرف هاي خارجي تعريف كرده، موظف است 30درصد از خودروهاي توليدي خود در ايران را به بازار خارجي صادر كند.

«لورنس ون دن اكر» قائم مقام رنو در حوزه طراحي محصول نيز اخيرا از احتمال ايجاد مركز طراحي اين خودروساز فرانسوي در ايران خبر داده است. به گفته او شركت رنو هم اكنون در حال مطالعه براي بازار ايران و امكان سنجي درباره ايجاد مركز طراحي خود در اين كشور است.