برگزاری نشست تخصصی روشها و تکنولوژی مستندگاری پیشرفته آثار تاریخی

برگزاری نشست تخصصی روشها و تکنولوژی مستندگاری پیشرفته آثار تاریخی

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، محمدرضا کارگر، مدیر کل موزه ها و و اموال منقول تاریخی گفت: این نشست در راستای تفاهم نامه منعقده بین اداره کل موز
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، محمدرضا کارگر، مدیر کل موزه ها و و اموال منقول تاریخی گفت: این نشست در راستای تفاهم نامه منعقده بین اداره کل موز ه ها و اموال فرهنگی تاریخی و لابراتور مستند سازی و تصویرگری تحلیلی دانشگاه کیوتو ژاپن صورت می گیرد.

کارگر هدف از برگزاری این نشست را ارتقاء همکاری های فنی و آموزشی به سطحی بالاتر و بهبود کیفیت مستند نگاری آثار تاریخی فرهنگی عنوان کرد.

وی همچنین بستر سازی و ایجاد زمینه همکاری متقابل بین دو حوزه در زمینه مستند نگاری و معرفی اموال منقول فرهنگی تاریخی در موزه ها و مجموعه ها را از اهداف انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل موزه های کشور و دانشگاه کیوتوی ژاپن اعلام کرد.

به گفته کارگر نخستین اقدام پس از این نشست دو روزه که با حضور متخصصین و اساتید مجرب از دانشگاه کیوتو ژاپن و کارشناسان موزه ها و مجموعه های تاریخی فرهنگی برگزار می شود مستند نگاری نگاتیوهای شیشه ای موجود در کاخ گلستان در مهر ماه سال جاری پس از استقرار دستگاه تخصصی مستندنگاری و تصویر گری پیشرفته اهدایی از سوی دانشگاه کیوتوی ژاپن خواهد بود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/CNGW5X