بزرگترین‌دیوارنگاره ایران در میدان ولیعصر(عج) پایتخت

بزرگترین‌دیوارنگاره ایران در میدان ولیعصر(عج) پایتخت

همشهری - سعیده مرادی: این دیوارنگاره، از بزرگ‌ترین دیوارنگاره‌های ایران است که از بهمن ماه سال ۱۳۹۱ توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی با سوژه «سلفی عیدا

همشهری - سعیده مرادی: این دیوارنگاره، از بزرگ‌ترین دیوارنگاره‌های ایران است که از بهمن ماه سال ۱۳۹۱ توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی با سوژه «سلفی عیدانه» فعالیت خود را آغاز کرد.

دیوارنگارهای همسو با موضوعات روز

دیوارنگار میدان ولیعصر(عج) یک تابلوی عظیم تبلیغاتی به ابعاد ۱۸۵۰ در ۴۷۵۰ سانتی متر است و از آن به عنوان بزرگترین دیوارنگاره ایران یاد می‌شود. در روند تولید دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) ۵ کارشناس از ایده‌پردازی تا اجرا روی آن کار می‌کنند و هر طرح چندین مرتبه از نظر کیفی مورد بررسی قرار می‌گیرد. از بهمن ماه سال ۱۳۹۱ تاکنون بیش از ۵۰ دیوارنگاره درباره موضوعات مختلف طراحی، چاپ و نصب شده است و این مسیر با تلاش جوانان خانه طراحان انقلاب اسلامی، ادامه دارد.

دیوارنگاره‌ای با موضوعات داغ روز

حدود ۱۲ سال از عمر دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) می‌گذرد و حالا دیگر می‌توان آن را مانند یک رسانه در نظر گرفت؛ چرا که در اکثر مواقع با کمپین‌های مختلف، زبان گویای مهمترین دغدغه‌های مردم شده است. کمپین‌هایی مانند «اقدام تا عمل»، «عیدی برای همه» و «آسان و آسمانی» و ... از جمله کمپین‌هایی هستند که به موضوعات «حرکت مسئولین به سمت مردم، برای رفع مشکلات آنها»، «همیاری برای شادی خانواده نیازمند در عید نوروز۹۸» و «زمینه سازی برای ازدواج آسان جوانان» و ... اشاره داشته است. از دیگر اهمیت‌های دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) می‌توان به، به روز بودن، پیام داشتن و گرافیک باکیفیت این دیوارنگاره اشاره کرد که این نکات باعث ایجاد بحث و گفت‌وگو میان مردم و کارشناسان شده و به همین علت است که آنها دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) را یک رسانه تاثیرگذار می‌دانند. انتخاب ساختمان فعلی برای اکران این دیوارنگاره‌ها هم ۲ علت داشته، یکی خالی از سکنه بودن ساختمان و دیگر محل قرارگیری آن که پرتردد و در دید عموم مردم است.

نشانی: ضلع شمال غربی میدان ولیعصر(عج)

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: میدان ولیعصر

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان ولیعصر

جاذبه‌های اطراف: مزوه مرمر، تئاتر شهر، پارک دانشجو، خانه پروفسور عدل