تلاش مردم دارالعباده برای زنده نگه‌داشتن یاد شهید «حسن دانش»

تلاش مردم دارالعباده برای زنده نگه‌داشتن یاد شهید «حسن دانش»

به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس، شهید حسن دانش پس از کسب رتبه نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه امور
به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس، شهید حسن دانش پس از کسب رتبه نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه امور قرآنی در شهرش یزد شد، بر همین اساس از همان ابتدا به برپایی جلسات قرآن کریم اهتمام ورزید و سعی کرد همشهری های خود را به فعالیت در این زمینه و کسب عناوین مختلف تشویق کند.

شهید دانش در نخستین گام جلسات قرآن را توسعه داد و با توانمندی هایی که در زمینه قرائت و حتی حفظ قرآن کریم داشت بسیاری از مردم دارالعباده را به حفظ و قرائت کلام وحی علاقه مند کرد.

وی همواره در تمامی امور از نخستین استادش از حجت الاسلام گندمی یاد می کرد و او را یکی از تأثیرگذارتزین افراد در امور قرآنی می دانست.

شهید دانش پیش از سفر به حج تمتع و همراهی با کاروان نور همواره به شاگردان و افرادی که به جلسات قرآن می آمدند سفارش می کرد که هیچ گاه جلسات قرآن را رها نکنند و حتی بدون حضورش نیز به ادامه روند جلسات اهتمام ورزند.

پس از فاجعه منا و شهادت حسن دانش قاری بین المللی کشورمان مردم دارالعباده نه تنها فعالیت های قرآنی به ویژه جلسات قرآن شهید را رها نکردند بلکه با اشتیاق و شور بیشتری اقدام به برگزاری این جلسات می کنند.

با گذشت یک سال از شهادت حسن دانش همچنان در گوشه و کنار یزد عکس هایی از شهید قرآنی و افتخارآفرین کشورمان دیده می شود. از برپایی جلساتی با یاد شهید دانش تا برگزاری مسابقات قرآن با نام این شهید قرآنی.

جلسات قرآن هم در تمامی نقاط شهر و حتی شهرهای اطراف گسترش یافته و بسیاری از نوجوانان با تشویق خانواده به سمت امور قرآنی حرکت کرده اند تا دوباره دارالعباده برای کشور افتخارآفرینی کند.

حجت الاسلام گندمی که هم اکنون اداره جلسات قرآن شهید دانش را بر عهده دارد از توسعه امور قرآنی در بین مردم یزد می گوید و آن را نشأت گرفته از حرکت عظیم شهید دانش می داند.

وی معتقد است که شهید دانش با شهادت خود درخت فعالیت های قرآنی را در شهر پربارتر کرد که امیدوارم مردم دارالعباده نیز با تلاش های خود در این زمینه به موفقیت هایی برسند.

فاطمه بابایی زاده همسر شهید حسن دانش قاری بین المللی کشورمان نیز با بیان اینکه شهادت حاج حسن مردم را به فعالیت های قرآنی تشویق کرد، می گوید: جلسه قرآن طلایه داران آوای وحی که شهید دانش آن را پایه گذاری کرد هم اکنون به جلسات شهید «حسن دانش» تغییر نام داده و با شور بسیاری برگزار می شود به طوری که می توان گفت تعداد قرآن آموزان این جلسه سه برابر شده است.

وی فعالیت های قرآنی و تلاش شهید دانش را چراغ روشنی برای مردم یزد دانست و معتقد است نه تنها در شهر یزد بلکه در سایر شهرهای اطراف نیز فعالیت های قرآنی توسعه چشمگیری داشته است.

به گزارش فارس، شهید حسن دانش متولد سال 1365 در یزد بود که سال گذشته در فاجعه منا که به دلیل بی کفایتی آل سعود رخ دادئ به شهادت رسید. از وی دو دختر به یادگار مانده است که آن ها نیز با حضور در جلسات و کلاس های قرآن راه پدر را ادامه می دهند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/8N408E