توزیع آگهی‌های دولتی میان نشریات باید عادلانه صورت گیرد

توزیع آگهی‌های دولتی میان نشریات باید عادلانه صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اکبر ملکی عصر امروز در نشستی با مدیران مسؤول نشریات هرمزگان که به منظور بررسی مشکلات و مسائل صنفی نشریات استان و س
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اکبر ملکی عصر امروز در نشستی با مدیران مسؤول نشریات هرمزگان که به منظور بررسی مشکلات و مسائل صنفی نشریات استان و ساماندهی وضعیت توزیع آگهی‌ها در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جدی وزارت ارشاد کمک کردن به اقتصاد رسانه‌ها از طرق مختلف از جمله توزیع عادلانه آگهی‌ها است.

وی افزود: در همین چارچوب نرم‌افزار ویژه‌ای طراحی و اجرا شده و از نمایندگان نشریات استانی نیز خواسته‌ایم تا در این سایت ثبت نام کنند و هر فرد تنها مجاز به نمایندگی 3 روزنامه است.

معاون اجرایی مدیرکل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کمک به توزیع عادلانه توزیع آگهی‌ها دولتی در دولت یازدهم به طور جدی پیگیری شد و یکی از اولویت‌های مهم معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز ساماندهی وضعیت اقتصادی رسانه‌ها و کمک به رونق گرفتن این بخش است.

ملکی خاطرنشان کرد: بیمه کردن فعالان رسانه‌ای در کشور از طریق ایجاد مشوق‌های مختلف در حال پیگیری است به طوری که نشریات حتی با داشتن یک نفر بیمه شده و قرار دادن اطلاعات آن در سایت از یارانه بهره‌مند می‌شوند و محدودی در این زمینه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: داشتن دفتر برای نمایندگی روزنامه‌های سراسری و نشریات استانی الزامی است و یکی از ملاک‌های به رسمیت شناختن رسانه‌ها نیز وجود دفتری مناسب با شرایط در نظر گرفته شده است.

معاون اجرایی مدیرکل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بر اساس قانون نشریات مستقر در مناطق آزاد تنها حق توزیع نشریه در همان محدوده جغرافیایی را دارند و توزیع آن در دیگر نقاط خلاف است، افزود: تمام توان‌مان را برای تقویت وضعیت اقتصادی رسانه‌ها و مشکلات بیمه‌ای آنها بکار گرفته‌ایم.

ملکی حمایت از انتشار نشریات مکتوب در کشور را یک ضرورت عنوان و گفت: باید تلاش کنیم تا مردم ارتباط هر چه بیشتری با نشریات پیدا کرده و میزان نفوذ مطبوعات در سبد اقتصاد خانواده‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/3264/ج

http://fna.ir/6ARVZH