حضور مدرسان ITU در تهران برای ارائه‌ی نقشه‌ی راه پهن باند بی‌سیم

حضور مدرسان ITU در تهران برای ارائه‌ی نقشه‌ی راه پهن باند بی‌سیم

دوره‌ی آموزشی چهار روزه و کارگاه مشترک دانشکده‌ی پست و مخابرات و اتحادیه‌ی جهانی مخابرات، با حضور مدرسان و متخصصان ITU برای مدیران و کارشناسان حوزه‌ی

به گزارش سیتنا، مهندس حسن پاشایی، رئیس اداره‌ی پژوهش و فناوری دانشکده‌ی پست و مخابرات با تاکید بر رسالت این دانشکده در خصوص آموزش های بین المللی، گفت: توسعه‌ی روابط بین الملل و همکاری های آموزشی با نهادهای معتبر در دنیا در مباحث لبه تکنولوژی در دستور کار دانشکده قرار دارد.

وی، با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای احیای روابط بین الملل و توسعه همکاری ها با اتحادیه جهانی مخابرات، گفت: از سال گذشته طی مکاتبات متعدد و شرکت در نشست کمیته تلفیق برنامه های ITU و ارائه توانمندی ها و تجربه های گذشته، گام های ارزنده ای در این خصوص برداشته شد که برگزاری دو دوره و کارگاه مشترک برای مدیران و کارشناسان حوزه‌ی آسیا و اقیانوسیه با هماهنگی با ITU از آن جمله است.

پاشایی با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی به مدت چهار روز از 16 تا 19 مرداد ماه، تحت عنوان Wireless Broadband roadmap development، گفت: این دوره آموزشی با حضور مدرسین و متخصصان ITU و مدرسین داخلی و با همکاری ALTTC (مرکز آموزش های پیشرفته مخابراتی هند) برای مدیران و کارشناسان حوزه‌ی ICT کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد.

وی اهداف این دوره را ارتقاء دانش سیاست‌گذاران، رگولاتورها و اپراتورهای مخابراتی در زمینه اکوسیستم  پهن باند بی‌سیم، ارائه اطلاعاتی در مورد سیاست‌های پهن باند بی‌سیم، مقررات، استانداردها و تکنولوژی ها و ارتقای مهارت متخصصان این حوزه در چگونگی ترسیم نقشه راه جهت پهن باند بی‌سیم بیان کرد.

در همین حال، ضمن درج این رویداد در تقویم رسمی ITU، دعوتنامه‌های این رویداد نیز توسط مدیر منطقه‌ای اتحادیه‌ی جهانی مخابرات برای کشورهای عضو ارسال شده است.

لازم به ذکر است؛ در این دوره آموزشی به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر اتحادیه جهانی مخابرات اعطاء خواهد شد.

گفتنی است؛ مراسم افتتاح این دوره‌ی آموزشی بین المللی، شنبه 16 مردادماه جاری ساعت 9 صبح در محل هتل بزرگ تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام