خیرین مهاجر به نیازمندان ساکن در مهمانشهر تربت جام کمک کردند

خیرین مهاجر به نیازمندان ساکن در مهمانشهر تربت جام کمک کردند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، به مناسبت میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و در روز جهانی پناهنده، کمک‌های جمعی از خیرین
به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، به مناسبت میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و در روز جهانی پناهنده، کمک‌های جمعی از خیرین مهاجر توسط یکی از مؤسسات خیریه مهاجرین افغانستانی عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در مهمانشهر تربت جام توزیع شد.

«احمد امیر زاده»، مسئول واحد سیار کمک رسانی «مؤسسه خیریه سیدالشهدا(ع)» در مهمانشهر تربت جام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس جزئیات بیشتری از روند کمک رسانی به مهاجرین افغانستانی ساکن در مهمانشهر تربت جام، را تشریح کرد.

وی افزود: شب گذشته یک محموله غذایی شامل 600 پرس غذای گرم، 150 بسته گوشت گوسفند، 250 بسته زولبیا و بسته‌های دیگری مانند خرما و نان را برای ساکنان نیازمند و مستحق در مهمانشهر تربت جام توزیع کردیم.

وی گفت: در شب 27 ماه رمضان نیز یک محموله غذایی دیگر در اختیار این نیازمندان قرار خواهد گرفت.    

امیر زاده افزود: تمامی این کمک‌ها از طرف تجار و مهاجرین افغانستانی ساکن ایران و اروپا است که در اختیار ما قرار دادند تا آنها را در اختیار افراد نیازمند مهاجر قرار دهیم و همه ساله چند نوبت در ماه مبارک رمضان چنین کمک‌هایی در مهمانشهر انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: کمک‌های ارسالی به مهمانشهر تربت جام به صورت مستمر و در چندین نوبت در طول سال انجام و افراد نیازمند ساکن این مهمانشر که تحت پوشش مؤسسه خیریه سیدالشهد(ع) و دیگر مؤسسات خیریه مهاجرین هستند و در طول سال نیز از کمک‌های سایر هموطنان خود برخوردار می‌شوند.

وی یادآور شد: علاوه بر کمک‌های غذایی در هر ماه کلینیک پزشکی سیار خود را که شامل 2 پزشک و چند پزشکیار است به مهمانشر اعزام می‌کنیم و افراد نیازمند را رایگان ویزیت و دارو را نیز رایگان در اختیار این افراد قرار می‌دهیم. 

اردوگاه مهمانشهر در حومه تربت جام قرار دارد و بیش از  4 هزار نفر از مهاجرین افغانستانی در حال حاضر در آنجا زندگی می‌کنند.

برخی در داخل همان مهمانشهر به کار و فعالیت مشغول هستند و برخی نیز برای کار به تربت جام مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/FBBZ68