زنگ سال تحصیلی جدید در تنها مدرسه ایرانی تاجیکستان نواخته شد+تصاویر

زنگ سال تحصیلی جدید در تنها مدرسه ایرانی تاجیکستان نواخته شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «حجتالله فغانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، صبح امروز طی مراسمی زنگ آغاز سال جدید تح
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «حجتالله فغانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، صبح امروز طی مراسمی زنگ آغاز سال جدید تحصیلی در مجتمع آموزشی «امام صادق (ع)» را به صدا در آورد.

فغانی طی سخنانی در این مراسم، با اشاره به جایگاه علم و دانش آموزی در دین مبین اسلام به عنوان یکی از ملاک های برتری و فضیلت افراد، گفت: توسعه و رشد مادی جامعه و اعتلای معنوی آن در گرو کسب دانش و پرورش معنوی و تزکیه آحاد آن جامعه می باشد.

وی با معرفی دانش آموزان به عنوان بزرگترین سرمایه های معنوی هر جامعه، آنان را به مغتنم شمردن فرصت جوانی و بالندگی برای ارتقاء دانش و مهارت های خود و تزکیه و تهذیب نفس فرا خواند.

سفیر ایران ضمن خیر مقدم به معلمان و مربیان جدید مجتمع امام صادق(ع) و تجلیل از زحمات تمام کسانی که در سال های قبل زحمت تعلیم و تربیت دانش آموزان این مجتمع را به عهده داشتند، شروع سال تحصیلی جدید را به همه حاضران در مراسم تبریک گفت.

«حسین اکبرزاده» مدیر مجتمع آموزشی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان نیز ضمن سخنرانی در این مراسم با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید فرصتی خاطره انگیز برای دانش آموزان است، گفت: سال تحصیلی با «مهر» آغاز می شود، مهر لبریز از محبت است، دانش آموزان با محبت می آیند و سال جدید را آغاز می کنند.

وی افزود: یکی از محاسن سیستم آموزشی ایران که شاید هیچ کدام از سیستم های آموزشی دنیا نداشته باشند، این است که سال تحصیلی ایرانی ها با مهر آغاز می شود و همان مهر و محبت واقعا تا آخر سال تحصیل بین دانش آموزان ادامه می یابد و همه احساس صمیمیت و شادی می کند.

در این مراسم که با حضور قریب به 300 نفر از اولیای دانش آموزان، مسئولان مجتمع آموزشی امام صادق (ع)، معلمان، مربیان و دانش آموزان برگزار شد، همچنین برنامه های متنوعی به اجرا در آمد و هدایای ویژه ای نیز به دانش آموزان سال اول اهداء گردید.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/VIYWFH