سازمان ملل: نبود اعتماد بزرگ‌ترین مشکل بر سر راه مذاکرات سوریه است

سازمان ملل: نبود اعتماد بزرگ‌ترین مشکل بر سر راه مذاکرات سوریه است

جهان > غرب آسیا - همشهری آنلاین:پس از برگزاری روز نخست مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه، سازمان ملل نبود اعتماد میان طرفین را مهم ترین
جهان > غرب آسیا - همشهری آنلاین:
پس از برگزاری روز نخست مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه، سازمان ملل نبود اعتماد میان طرفین را مهم ترین مشکل بر سر راه این نشست اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، روز پنچ شنبه در افتتاحیه نشست ژنو نمایندگان دولت سوریه و مخالفان این کشور رو در روی هم نشستند و استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل که برگزاری نشست را بر عهده دارد از هرد وطرف خواست برای موفقیت این دوره از مذاکرات پایان دادن به بحران شش ساله سوریه تلاش کنند.

دی میستورا در عین حال گفت: از همه انتظار دارم که بدانند نشست جاری به ایجاد یک معجزه منتهی نخواهد شد و پایان دادن به این جنگ خونین بسیار دشوار است.

وی گفت: هر دو طرف مسئول پایان دادن به بحرانی هستید که بیش از 300 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون ها تن را آواره کرده است. ملت سوریه انتظار دارند این جنگ دیگر پایان یابد.

نماینده سازمان ملل در مذاکرات سوریه ادامه داد: نشست ما در ژنو و مذاکرات کنونی بر قطعنامه 2254 شورای امنیت متمرکز خواهد بود که خواهان تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات شفاف زیر نظر سازمان ملل است.

در این دوره از مذاکرات ژنو علاوه بر هیئت های مخالفان و دولت سوریه، نمایندگانی از ایران، روسیه و ترکیه نیز حضور دارند و چهارمین نشست از سلسله نشست های ژنو زیر نظر سازمان ملل است که برای حل بحران سوریه برگزار می شود.

دی میستورا قرار است امروز(جمعه) به شکل دو جانبه با طرفین حاضر در این نشست دیدار کند. او به خبرنگاران گفت: نشست های امروز با هیئت های شرکت کننده برای توضیح دادن مسائل موجود و دستور العمل مذاکرات صلح است تا نقشه راه مناسبی با توافق طرفین برای به سرانجام رساندن مذاکرات ترسیم کنیم.