شورای عالی استان‌ها برای همکاری با دولت و مجلس آمادگی دارد

شورای عالی استان‌ها برای همکاری با دولت و مجلس آمادگی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا احمدی نایب رئیس شورای عالی استانها در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه ضمن تبریک روز ملی شوراها، روز کارگر و روز معلم با ا

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا احمدی نایب رئیس شورای عالی استانها در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه ضمن تبریک روز ملی شوراها، روز کارگر و روز معلم با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی اظهار داشت: حضرت امام این نگاه را داشتند که کار به دست مردم سپرده شود.

امروز شاهد هستیم که در کشورمان مردم سالاری دینی با حضور شوراها شکل گرفته و این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

قانون اساسی اصول متعددی را به شوراها اختصاص داده است. طبق قانون شوراهای اسلامی به عنوان یک رکن در حاکمیت هستند. همچنین در این قانون تاکید شده که استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند.

شورای عالی استان‌ها به عنوان بالاترین نهاد شورایی در کشور می‌تواند بعد از مجلس و دولت طرح و لایحه ارایه کند. و این آمادگی را دارد در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون حل مشکلات با استفاده از ظرفیت قانونی خود با دولت و مجلس همکاری کند.

خلأهای قانونی یکی از دلایل ایجاد مشکلات است. شورای عالی استانها می تواند در حوزه شوراها به مجلس و دولت طرح و لایحه ارایه کند. این ظرفیت قانونی نشان از جایگاه ویژه شورای عالی استانهاست. درصورتی که این ظرفیت با دولت و مجلس تجمیع شود می‌توان برای رفع مشکلات مردم گام های موثری برداشت.


سال‌جاری را مقام معظم رهبری «حمایت از تولید داخلی» نامگذاری نموده‌اند. طبق ۲ تکلیف؛ شرعی و حجت حاکمیت که داریم مسئولین ملزم هستند این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

شورای عالی استانها به عنوان عصاره بیش از صد هزار نفر شورایی در سراسر کشور یک طرح ۲فوریتی را در راستای حمایت از کالای ایرانی در اجلاس عمومی سال ۹۷ مصوب کرد.