طرح شهاب در 100 کلاس درس زنجان اجرا می‌شود

طرح شهاب در 100 کلاس درس زنجان اجرا می‌شود

احسان پیر محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح شهاب یکی از طرح‌های آموزش و پرورش به منظور شناسایی، هدایت و ح
احسان پیر محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح شهاب یکی از طرح‌های آموزش و پرورش به منظور شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی از دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر است.

وی با اشاره به اینکه این طرح از دوره ابتدایی آغاز می‌شود، تصریح کرد: این طرح تا پایان دوره آموزش متوسطه برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با اشاره به اینکه با اجرای این طرح زمینه‌ برای استمرار حمایت‌ها از استعدادهای دانش‌آموزان فراهم می‌شود، افزود: این حمایت تا مرحله آموزش عالی ادامه دارد.

پیر محمدی با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست‌های ایجاد تحول در آموزش و پرورش سند تحول و راهبردی اجرایی می‌شود، بیان کرد: این طرح در راستای تحول در امور نخبگان برای شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزان در سال 96 – 95  در ناحیه یک زنجان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان مقطع چهارم ابتدایی مشمول این طرح می‌شوند، عنوان کرد: این طرح در سال‌های آتی علاوه بر مقطع چهارم در مقاطع پنجم و ششم نیز اجرایی می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با اشاره به اینکه هم‌اکنون چهار نفر به عنوان سرگروه آموزشی به تهران اعزام می‌شوند، عنوان کرد: این افراد پس از بازگشت به عنوان مدرس برای عوامل چهارم ابتدایی دوره برگزار می‌کنند.

پیر محمدی خاطر نشان کرد: تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی و ایجاد احساس مسؤولیت برای ایفای نقش سازنده در کشور از جمله اهداف اجرای طرح شهاب در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه عوامل اجرایی تا پایان شهریور ماه آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند، گفت: 100 کلاس چهارم ابتدایی در سال تحصیلی 96 – 95 مجری این طرح در مدارس ناحیه یک هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با اشاره به اینکه 113 مدرسه مقطع ابتدایی در ناحیه آموزش و پرورش یک فعالیت دارد، تصریح کرد: از این تعداد 48 مدرسه شهری و مابقی مدارس روستایی هستند.

انتهای پیام/73009/ج

http://fna.ir/8MFICA