قادر میزبانی: انتخاب شدنم با 41 سال سن یعنی زنگ خطر برای دوچرخه‌سواری ایران

قادر میزبانی: انتخاب شدنم با 41 سال سن یعنی زنگ خطر برای دوچرخه‌سواری ایران

قادر میزبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد انتخابش به عنوان یکی از دوچرخه‌سواران المپیکی کشورمان اظهار داشت: با توجه به
قادر میزبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد انتخابش به عنوان یکی از دوچرخه‌سواران المپیکی کشورمان اظهار داشت: با توجه به مسیر مسابقه و تبحری که در مسیر سربالایی دارم فکر می‌کردم که انتخاب شوم. البته اکثر بچه‌های ایران در مسیر سربالایی خوب هستند.

وی در مورد اینکه فکر می‌کنید در این دوره چه نتیجه‌ای کسب کنید، عنوان کرد: در المپیک لندن خود من یک سال کامل مصدوم بودم. بچه‌های دیگر هم هیچ کدام نتوانستند مسابقه را به خوبی تمام کنند. مسیر مسابقه 245 کیلومتر است که باید رکاب بزنیم. اگر جزء 50 نفر اول باشیم نتیجه بسیار خوبی کسب کرده‌ایم.

دوچرخه‌سوار باسابقه کشورمان در مورد پاداش فدراسیون برای نفرات زیر 50 گفت: این موضوع برای من انگیزه‌ای ندارد. شاید به درد جوانترها بخورد. من تمام تلاشم این است که در ریو رکاب بزنم. حالا پاداشی بدهند یا نه برایم چندان مهم نیست.

میزبانی در مورد اینکه آیا بعد از این آیا به المپیک فکر می‌کند یا خیر، گفت: خیر. ریو 2016 آخرین المپیک من خواهد بود. با توجه به این که در 41 سالگی هستم فکر می‌کنم کافی است. درست است که استعداد دارم و شاید اگر در اروپا بودم می‌توانستم حتی به قهرمانی توردو فرانس هم برسم اما به هر حال نیاز است که جوان‌هایی هم تربیت شوند. عاشق دوچرخه‌سواری هستم و تمام تلاشم را در مسابقات می‌کنم اما باید به فکر پرورش استعدادها هم باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر من در 41 سالگی به المپیک می‌روم زنگ خطری برای دوومیدانی است، گفت: مطمئنا یک جای کار ما می‌لنگد و نشان می‌دهد ما پشتوانه نداریم. چرا من باید در 41 سالگی انتخاب اول برای المپیک باشم؟ همه باید دست به دست هم بدهند تا این رشته تکان بخورد.

وی در پایان در مورد برنامه‌ها تا آغاز المپیک گفت: چهارشنبه هفته جاری به چین می‌رویم و در آنجا تور 13 مرحله‌ای خواهیم داشت. بیشتر مسیر در ارتفاعات است و کمک زیادی به ما خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/33XZ87