مجری زن تلویزیونی که با کودتای ترکیه ستاره شد (+عکس)

مجری زن تلویزیونی که با کودتای ترکیه ستاره شد (+عکس)

تیجان کاراش، مجری شبکه تی.آر.تی ترکیه، به ستاره‌ای در این کشور و جهان تبدیل شده‌ است؛ ستاره کودتا و ستاره شکست آن.

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، تیجان کاراش با لباس آبی رنگ و چهره جدی‌اش هنگام خواندن بیانیه کودتاگران در شامگاه جمعه ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ در ذهن مردم ترکیه و جهان باقی خواهد ماند.

او جزئیات تحولاتی را روایت کرد که طی آن مجبور به خواندن بیانیه کودتا پس از کنترل شبکه تی.آر.تی توسط کودتاگران شده است؛ کودتایی که ساعاتی پس از فراخوان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از مردم برای تظاهرات در خیابان‌ها، شکست خورد.

تیجان کاراش به خبرنگاران رسانه‌های مختلف از جمله شبکه NBN، گفته است: «در شبکه بودم هنگامی که ۴ تن از نیروهای ارتش وارد استودیو شدند و من را مجبور به خواندن بیانیه کودتا کردند. آن‌ها به ما گفتند که این اقدام به سود کشور است».

خانم کاراش تاکید می‌کند که نیروهای ارتش، پیش از خواندن بیانیه کودتا، او را نیم ساعت حبس کرده بودند.

ساعاتی بعد و پس از آن‌که هواداران دولت ترکیه به شبکه تی‌.آر.تی یورش برده و آن را از تصرف کودتاگران خارج کردند، تیجان کاراش دیده شد که در میان شماری از همکاران و شهروندان ایستاده و در حال گرفتن عکس سلفی با آن‌ها است. او در گفت‌وگو با خبرنگاران از مردم به خاطر «نجاتش» تشکر کرد.

او از این‌که بیانیه کودتا را خواند، ابرار تاسف کرد و گفت، این اقدام را با اراده خود انجام نداده است. این حضور و این صحبت‌ها را شبکه‌های مختلف از جمله شبکه تی.آر.تی مخابره کردند. او به همراه همکاران خود، شکست کودتا را جشن گرفت.

تیجان کاراش ۴۱ ساله، سال ۱۹۷۵ در آنکارا به دنیا آمده است. او فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی دانشگاه هایستیبی آنکار است. تیجان کاراش ابتدا در خبرگزاری آناتولی کار می‌کرد و سپس به شبکه تی.آر،تی پیوست.

پس از شکست کودتای ترکیه، او در صفحه توییتر خود نوشت:‌ «۱۵ ژوئیه روز اراده ملی است، تاریخ شهدای ما را بزرگ خواهد داشت! خدا همه شهدای ما را که در این کودتای نافرجام خائنانه جان خود را از دست دادند بیامرزد».

انتهای پیام