منع موقت فعالیت 2 پزشک/ نوزاد 6 ماهه برای ادامه درمان به تهران می‌آید

منع موقت فعالیت 2 پزشک/ نوزاد 6 ماهه برای ادامه درمان به تهران می‌آید

به‌گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛ اوایل تیر ماه بود که یک هشتک در فضای مجازی، سوژه‌ای شد برای تهیه گزارش. پیگیری‌های هشتک
به‌گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛ اوایل تیر ماه بود که یک هشتک در فضای مجازی، سوژه‌ای شد برای تهیه گزارش.

پیگیری‌های هشتک ما را به یک ماجرای پیچیده کشاند. به امیرعباس 6 ماهه که به گفته مادرش در هنگام زایمان به‌دلیل خطای پزشکی دچار عارضه مغزی شده و به علت این حادثه تنها یک زندگی نباتی دارد.

پس از آن گزارشی با عنوان «نوزاد 5 ماهه را دریابید» در خبرگزاری فارس منتشر شد؛ گزارشی که طی آن مادر امیر عباس از مسئولان وزارت بهداشت تقاضای کمک و رسیدگی به پرونده امیر عباس را داشت.

دستور مسئولان وزارت بهداشت برای پیگیری موضوع

پس از انتشار این خبر در خبرگزاری فارس، مسئولان وزارت بهداشت، در جریان ماجرای اتفاق افتاده برای امیرعباس قرار گرفتند و قول دادند تا این ماجرا به سرعت پیگیری و رسیدگی شود.

 

 

 

 

 

هر دو پزشک از فعالیت پزشکی منع شده‌اند

روز گذشته پس از یک ماه از انتشار خبر نخست، ماجرا را از میردهقان مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت پیگیری کردیم. وی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت:‌ هفته گذشته تیم کارشناسی ویژه دفتر نظارت و اعتبار بخشی جهت بررسی دقیق پرونده به مشهد اعزام شدند و طی جلسه کارشناسی و مذاکره با مسئولان دانشگاه، بیمارستان و اعضاء سازمان نظام پزشکی مشهد و والدین امیرعباس، مقرر شد.

وی ادامه داد: طی هماهنگی‌های به‌عمل آمده، وی برای ادامه درمان به‌مرکز طبی کودکان تهران معرفی و حمایت‌های مالی در خصوص هزینه‌های درمان صورت پذیرد.

میردهقان افزود: همچنین پرونده وی به معاون انتظامی سازمان نظام‌پزشکی کشور جهت بررسی مجدد ارسال شد که در حال حاضر به‌صورت جامع و دقیق در حال پیگیری و بررسی است.

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت گفت: هر دو پزشک دخیل در این پرونده در حال حاضر در بیمارستان سینا از کار منع شده‌اند و پرونده برای بررسی دقیق‌تر به مراجع ذیصلاح قانونی ارجاع شده است.

انتهای پیام/ 

 

http://fna.ir/RLQWQ4